رئیس انجمن علمی اپتومتری ایران با بیان اینکه هیات عالی نظارت بر اصفاف قانون را دور می‌زند گفت: وزارت صنعت و هیات عالی نظارت بر اصناف با دور زدن قانون در امور پزشکی دخالت کرده و با آموزش‌‌های غیراستاندارد عینک سازی و صدور جواز کسب برای خرده فروشی عینک و لنز طبی بینایی جامعه را به مخاطره می‌اندازد.

سلامت نیوز:رئیس انجمن علمی اپتومتری ایران با بیان اینکه هیات عالی نظارت بر اصفاف قانون را دور می‌زند گفت: وزارت صنعت و هیات عالی نظارت بر اصناف با دور زدن قانون در امور پزشکی دخالت کرده و با آموزش‌‌های غیراستاندارد عینک سازی و صدور جواز کسب برای خرده فروشی عینک و لنز طبی بینایی جامعه را به مخاطره می‌اندازد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، علی‌ میرزاجانی عینک سازی را جزو خدمات اپتومتریست‌ها عنوان کرد و اظهار داشت: طبق قانون آموزش مداوم جامعه پزشکی مصوبه سال 76 و آرای متعدد دیوان عدالت اداری، حرفه عینک سازی جزو خدمات اپتومتریست‌ها به عنوان یکی از حرفه‌های جامعه پزشکی محسوب می‌شود و از قانون نظام صنفی مستثنی است.


وی ادامه داد: آموزش اپتومتریست‌ها به عنوان متولیان حرفه ساخت و عرضه عینک و لنز طبی و همچنین صدور پروانه اشتغال آن توسط مراجع ذیصلاح در وزارت بهداشت صورت می‌گیرد.
دانشیار گروه اپتومتری دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: متاسفانه وزارت صنعت، معدن‌ و تجارت و هیات عالی نظارت بر اصناف با دور زدن قانون و عدم تمکین به آرای منفرد دیوان عدالت اداری، در امور پزشکی دخالت کرده و مبادرت به آموزش‌های غیراستاندارد عینک‌سازی و صدور جواز کسب برای خرده فروشی عینک و لنز طبی می‌کند.


رئیس انجمن علمی اپتومتری ایران تصریح کرد: این امر موجب شده تا افراد با اخذ جواز کسب مبادرت به راه‌اندازی مغازه‌های در سطح شهر کنند و عینک‌ها و لنزهایی با شماره‌های نامناسب و کیفیت پایین به مردم عرضه و از این طریق بینایی آنها را به مخاطره بیندازند.
وی خاطر نشان کرد: تشخیص نمره چشم تجویز و ساخت عینک پروسه‌ای علمی است که در صورت عدم رعایت اصول آن بینایی فرد به مخاطره می‌افتد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha