شنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۸

گویا پرداختن به موضوع اعتیاد به ویژه در سن کودکان و حواشی آن تمامی ندارد چراکه تمامی گزارش‌ها حاکی از آن است که سن اعتیاد در نوجوانان به ویژه در دختران کاهش یافته است . کودکانی و نوجوانانی که به دلایل مختلف به اعتیاد خانمان سوز گرفتار شده اند و اینها همان افرادی هستند که با افزایش سنشان و اصلاح راهشان می توانند به عنوان فردی مثبت و تاثیرگذار و البته در صورت بی توجهی به آنها به افرادی کاملا بزهکار تبدیل شوند که تمام جامعه و افراد مختلف را در گیر خود کنند. در این میان جامعه شناسان معتقدند که امروزه برای تخریب جامعه از سوی دشمنان ، زنان هدف اصلی قرار گرفته اند و در خاکریز اول این نبرد بی امان ، زنان مورد حمله و تاراج قرار گرفته اند.

سن اعتیاد دختران به 13 سال رسید

سلامت نیوز:گویا پرداختن به موضوع اعتیاد به ویژه در سن کودکان و حواشی آن تمامی ندارد چراکه تمامی گزارش‌ها حاکی از آن است که سن اعتیاد در نوجوانان به ویژه در دختران کاهش یافته است . کودکانی و نوجوانانی که به دلایل مختلف به اعتیاد خانمان سوز گرفتار شده اند و اینها همان افرادی هستند که با افزایش سنشان و اصلاح راهشان می توانند به عنوان فردی مثبت و تاثیرگذار و البته در صورت بی توجهی به آنها به افرادی کاملا بزهکار تبدیل شوند که تمام جامعه و افراد مختلف را در گیر خود کنند. در این میان جامعه شناسان معتقدند که امروزه برای تخریب جامعه از سوی دشمنان ، زنان هدف اصلی قرار گرفته اند و در خاکریز اول این نبرد بی امان ، زنان مورد حمله و تاراج قرار گرفته اند.

به گزارش سلامت نیوز، روزنامه آفتاب یزد نوشت: شهیندخت مولاوردی ،‌معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما به بیان عملکرد های خود پرداخت ولی سوالات برنامه به سمت و سویی رفت که نزدیک به نیمی از وقت این گفتگو به پاسخ دادن شهیندخت مولاوردی به مسائل مربوط به اخبار منتشر شده در حوزه زنان گذشت.

مولاوردی در این برنامه با اشاره به ازدواج برخی از دختران پیش از رسیدن به سن قانونی گفت: «در یکی، دو سال اخیر آمار نگران کننده‌ای از ازدواج دختران پیش از رسیدن به سن قانونی و ثبت آنها به دست ما رسیده است و حتی شاهد ازدواج دختران کمتر از 10 سال نیز بوده‌ایم که بیشتر این ازدواج‌ها در مناطق مرزی به علت فقر اتفاق می‌افتد. در این شرایط از وزارت دادگستری خواسته‌ایم گزارشی درباره ازدواج دختران در زیر سن قانونی به ما ارائه دهد. »مولاوردی درباره مهمترین مطالبات زنان کشور نیز اظهارکرد:« براساس نتایج به دست آمده از اطلس زنان کشور چندین موضوع نیازمند اقدام فوری است بنابراین درصدد هماهنگی بین دستگاه‌ها و پیگیری اجرای وظایفشان در این موضوعات هستیم. یکی از این موضوعات بررسی مسائل زنان سرپرست خانوار و دیگری دختران فارغ التحصیل دانشگاهی و به طور کلی دختران جوان است. در حال حاضر شاهد نبود توازن میان مسئولیت‌های زنان در خانه و مسئولیت‌های اجتماعی آنها هستیم. همین امر موجب شده که آنان فشار مضاعفی را تحمل کنند و برای امنیت شغلی زنان فکری نشده است. علاوه بر آن برخی مصوبات نیز مانند دورکاری، تقلیل ساعت کاری زنان دارای شرایط خاص، انتظاراتی در جامعه ایجاد کرده اما زمینه‌های اجرایی آن فراهم نبوده یا عمر دولت قبلی برای اجرای این مصوبات کفاف نداده است.»
اما نکته قابل توجه در این برنامه سخنان ایشان در خصوص اعتیاد دختران است که می گوید:« نزدیک 10 درصد معتادان، زن هستند62 درصد از معتادان متاهل هستند و انواع آسیب‌ها و خشونت ها را بر خانواده خود اعم از زنان و فرزندان اعمال می‌کنند.در حال حاضر سن اعتیاد دختران به 13 سال رسیده است و شاهد تغییر الگوی مصرف مواد از سوی آنان از مواد سنتی به مواد صنعتی و روانگردان هستیم. این تغییر نشان دهنده آن است که دختران به دنبال شادی و نشاط هستند چرا که افسردگی یکی از دلایل گرایش به اعتیاد محسوب می‌شود.»


گویا پرداختن به موضوع اعتیاد به ویژه در سن کودکان و حواشی آن تمامی ندارد چراکه تمامی گزارش‌ها حاکی از آن است که سن اعتیاد در نوجوانان به ویژه در دختران کاهش یافته است . کودکانی و نوجوانانی که به دلایل مختلف به اعتیاد خانمان سوز گرفتار شده اند و اینها همان افرادی هستند که با افزایش سنشان و اصلاح راهشان می توانند به عنوان فردی مثبت و تاثیرگذار و البته در صورت بی توجهی به آنها به افرادی کاملا بزهکار تبدیل شوند که تمام جامعه و افراد مختلف را در گیر خود کنند. در این میان جامعه شناسان معتقدند که امروزه برای تخریب جامعه از سوی دشمنان ، زنان هدف اصلی قرار گرفته اند و در خاکریز اول این نبرد بی امان ، زنان مورد حمله و تاراج قرار گرفته اند.


جعفر بای،‌جامعه شناس در این خصوص به آفتاب یزد می گوید: زن به عنوان مدیر اصلی نهاد خانواده نقش های بسیار مهم و کلیدی را در اداره این نهاد مقدس به عهده دارد . از یک سو همسر برای شوهرش از سوی دیگر به عنوان مادر برای فرزندان و از سوی دیگر به عنوان مربی مسئولیت خطیر تربیت فرزندان را به عهده دارد . به طور کلی زن به عنوان عنصری مولد در اقتصاد منزل و نقش کلیدی را درخانواده ایفا می کند.

وی اظهار داشت : نهاد بین المللی خانواده زیرساخت یا پیش نیاز جامعه است همیشه خانواده مناسب و مطلوب می تواند سازنده جامعه خوب باشد و خانواده پرتنش باعث پیدایش جامعه ای سرگردان و لجام گسیخته و ویران است . برای ارتقا ، اصلاح و تعالی جامعه، سیاست گذاران کلان اجتماعی، خانواده را به عنوان اولین خشت برمی گزینند تا با اصلاح خانواده ، جامعه سالمی را داشته باشند و بالعکس برای ویرانی و تخریب جامعه باید خانواده را به تخریب و ویرانی کشاند و در خانواده هم ستون اصلی زن می باشد.این جامعه شناس با بیان اینکه امروزه برای تخریب جامعه از سوی دشمنان ، زنان هدف اصلی قرار گرفته اند و در خاکریز اول این نبرد بی امان زنان مورد حمله و تاراج قرار گرفته اند گفت: امروزه متاسفانه به صورت پیدا و پنهان عناصری با تبلیغات فراوان تلاش می کنند که زنان را به دامن اعتیاد کشانند که به لحاظ آسیب پذیری جسمانی ، روحی و روانی در این هدف شوم و نامقدس به موفقیت هایی نیز دست یافته اند.جعفر بای ادامه داد: دشمن برای دستیابی به اهداف کلان برنامه های خویش با تبلیغات گسترده در آرایشگاه ها و باشگاه های زنانه در خصوص محرک های صنعتی، طیف عظیمی از زنان را وارد دنیای تاریک اعتیاد نموده است اگرچه به لحاظ آماری تعداد عناصر گرفتار به اعتیاد نسبت به مردان کم هستند ولی افزایش اعتیاد در زنان بیشتر از مردان می باشد.


وی اظهار داشت : امروزه دشمن با این عنوان که محرک صنعتی شیشه اعتیاد ندارد و یا به عنوان ابزار مناسب و مطلوبی برای لاغرشدن و دستیابی به تناسب اندام خوب می باشد که علاوه بر لاغری در زیبایی اندام نیز می تواند مفید و موثر باشد از نقاط ضعف زنان و احساسات پاک آنان سوء استفاده کرده وبا اینگونه تبلیغات ، دامنه اعتیاد را در این قشر مهم اجتماعی افزایش داده است. دشمن دریافته است که برای تخریب جامعه باید نهاد خانواده را به ویرانی کشاند و در نهاد خانواده ،اگر زنانی که در معرض آسیب هستند گرفتار شوند خانواده دستخوش ویرانی خواهد شد.این جامعه شناس با اشاره به مضرات مواد محرک شیشه خاطر نشان کرد: مواد محرک شیشه افزون بر تخریب سلول های مغزی موجب متلاشی شدن سلسله اعصاب می شود و علاوه بر تخریب اعصاب و ویرانی روح و روان معتادان، از نظر جسمانی اولا بینایی را کاهش داده و سپس باعث تخریب دندان ها می شود اگر بخواهیم دامنه ضرر و زیان مصرف محرک شیشه را برشماریم می‌توان به عناوین بسیار فراوانی اشاره کرد .وی با بیان اینکه آگاهی بخشی و اطلاع رسانی از ضرر مواد مخدر مهم است گفت: جامعه نسوان باید بدانند که استفاده از مواد مخدر به هر دلیلی نه تنها آثار مثبتی ندارد بلکه باعث تخریب و نابودی می‌گردد که زیان های ناگواری را به دنبال خواهد داشت . به همین دلیل باید اطلاع رسانی جدی و دقیقی در این خصوص صورت گیرد. جعفر بای بیان داشت : با توجه به اینکه سن اعتیاد کاهش پیدا کرده و با توجه به اینکه طیف عظیمی از معتادان در مدارس هستند باید نظارت و کنترل بیشتری نسبت به این مسائل داشته باشیم.


وی با بیان چند پیشنهاد برای جلوگیری از اعتیاد زنان گفت: باید اوقات فراغت زنان را مدیریت و غنی و امکانات رفاهی و تفریحی را برای زنان فراهم کنیم همچنین می توانیم در همان باشگاه های ورزشی بانوان از توانمندی و ظرفیت های زنان به شکل مناسب و مطلوب استفاده بهینه داشته باشیم .این جامعه شناس خاطر نشان کرد : در جامعه باید شرایطی را فراهم کنیم که زنان دیده شوند. در فعالیت های هنری ، ورزشی ، زنان را تشویق کنیم چرا که زنان جامعه از استعدادها و توانمندی های فراوانی برخوردارند و جا دارد نسبت به شناخت ، شناسایی و کشف این استعدادها تلاش کنیم و بعد زمینه خلاقیت و شکوفایی را برای آنان در زمینه های مورد علاقه شان فراهم کنیم. جعفر بای با بیان اینکه زنان آنچه در جامعه کم دارند شادی و نشاط است، گفت: برنامه های فراوانی را می توانیم به مناسبت های گوناگون برای زنان در سالن های بلااستفاده ای که در شهرداری ها و آموزش و پرورش وجود دارند اجرا و شرایط شادی و نشاط را برای زنان فراهم کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha