اینکه مددکاران اجتماعی باید از برخورد اداری با بیماران پرهیز کنند، تاکید کرد: بیماران نقص ایمنی نیازمند توجه خانواده و جامعه، پیشگیری، کنترل و درمان مناسب هستند که تلاش مددکاران اجتماعی می‌تواند در این راه بسیار کمک کننده باشد.

سلامت نیوز: اینکه مددکاران اجتماعی باید از برخورد اداری با بیماران پرهیز کنند، تاکید کرد: بیماران نقص ایمنی نیازمند توجه خانواده و جامعه، پیشگیری، کنترل و درمان مناسب هستند که تلاش مددکاران اجتماعی می‌تواند در این راه بسیار کمک کننده باشد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ، اکرم اعلایی با بیان اینکه بیماری نقص ایمنی مانند دیگر بیماریهای مزمن نیازمند توجه خانواده و اجتماع است، گفت: بیماری نقص ایمنی همچون سرطان و دیالیز نیازمند تشخیص و شناسایی است و از اهمیت بسزایی در سلامت افراد برخوردار است.


وی اضافه کرد: توجه به روند شناسایی و تشخیص بیماران نقص ایمنی می‌تواند جهشی در جهت پیشگیری از مرگ و میر این بیماران شود و به دلیل هزینه درمانی بسیار بالا در این مبتلایان پیشگیری از آن می‌تواند بسیار کمک کننده باشد.


این مددکار اجتماعی با اشاره به اینکه مددکاران اجتماعی نباید در برخورد با بیماران، اداری رفتار کنند، تصریح کرد: متاسفانه باور غلط و جا افتاده در جامعه از مددکاران آن است که این حرفه به معنای رایگان کردن و تخفیف است.


اعلایی خاطرنشان کرد: کنترل ایجاد شده در پیشگیری و درمان تالاسمی در سالهای گذشته روند مثبتی را طی کرده است که باید این روند نیز در بیماری نقص ایمنی ادامه یابد.
وی در پایان با بیان اینکه بیماری نقص ایمنی نیازمند افزایش آگاهی جامعه است، یادآور شد: در سال 93 در مرکز طبی بیمارستان امام خمینی، 458 بیمار با سندروم نقص ایمنی با کمک مددکاران اجتماعی تحت پوشش مالی- درمانی قرار گرفتند که این آمار در 4 ماه اول سال 94 به 158 نفر رسیده است و البته تا پایان سال 5 برابر می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha