رییس كل سازمان نظام پرستاری با اعلام تایید لایحه "ارتقای بهره‌وری نیروهای بالینی نظام سلامت" از سوی شورای نگهبان، گفت: رییس جمهور لایحه «ارتقای بهره‌وری» را به تمام مجامع مربوطه ابلاغ كرد.

میرزابیگی در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: پس از دیدار پرستاران با رییس جمهور در روز پرستار (8 اردیبهشت ماه)، لایحه ارتقای بهره‌وری در نهم اردیبهشت ماه به تایید شورای نگهبان رسید و مجلس این لایحه را در 14 اردیبهشت ماه به دولت ابلاغ كرد.

وی گفت: لایحه مذكور امروز از سوی رییس جمهور به وزارتخانه‌های بهداشت، رفاه، دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، كار و امور اجتماعی، سازمان نظام پزشكی و سازمان نظام پرستاری ابلاغ شد.

رییس كل سازمان نظام پرستاری با بیان این كه آیین‌نامه‌های اجرایی این لایحه تقریبا آماده است، ادامه داد: تلاش می‌شود طی سه ماه آینده، آیین نامه‌های اجرایی لایحه مذكور به هیات وزیران تقدیم شود.

به گفته رییس كل سازمان نظام پرستاری، لایحه ارتقای بهره‌وری نیروهای بالینی نظام سلامت با حداكثر 100 میلیارد تومان بار مالی یا افزایش 15 تا 17 هزار نفری شمار پرستاران شاغل در مراكز درمانی كشور قابل اجراست. این در حالی است كه به دلیل اهمیت حرفه پرستاری، رییس جمهور اعلام كرده كه اگر بار مالی لایحه مذكور از این میزان بیشتر هم شود، دولت آن را تقبل می‌كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha