شنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۹
کد خبر: 160548

سلامت نیوز:مدیر کل دفتر امور اسیب های اجتماعی وزارت رفاه از تشکیل کمیته فنی حمایتهای اجتماعی ایدز خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز روزبه کردونی در گفتگو با تامین24 گفت:  کمیته فنی حمایتهای اجتماعی ایدز مستند به آیین نامه شورای عالی برنامه ریزی کشوری پیشگیری عفونت «اچ آی وی» در سال 82 تصویب شد و یکی از پنج کمیته فنی کشوری است که در راستای توانمندسازی افراد مبتلا به «اچ آی وی» تعریف شده است فعال خواهد شد و اولین جلسه آن با حضور نمایندگان دستگاه های عضو روز یکشنبه 15 شهریور به ریاست دکتر میدری معاون رفاه اجتماعی وزارتخانه برگزار می شود .

کردونی افزود: این کمیته از طریق برنامه ریزی،سیاست گذاری و هماهنگی بین بخشی تلاش می کند تا افراد مبتلا را از حمایت های روانی، اجتماعی و اقتصادی برخوردار سازد  و همچنین می کوشد تا سطح سلامت و بهداشت خانواده های بیماران  مبتلا را نیز ارتقا دهد.

مدیر کل دفتر امور آسیب‌های اجتماعی وزارت رفاه،مهمترین هدف این کمیته را جلب و حمایت های کمکهای مالی و فنی موسسات خیریه و حمایت از مطالعات و پژوهش های مرتبط با اثربخشی برنامه های این حوزه عنوان کرد.

وی در مورد ساختار کمیته فنی حمایتهای اجتماعی ایدز گفت: این کمیته متشکل از جمعیت هلال احمر،سازمان بهزیستی،سازمان زندانها، دفتر سلامت و مرکزمدیریت وزارت بهداشت، وزارت تعاون، کار و رفاه  اجتماعی، کمیته امداد، ستاد مبارزه با موادمخدر و سایر دستگاههاست.

کردونی ادامه داد: در این کمیته سه نفر متخصص در حوزه علوم اجتماعی و نمایندگان سازمانهای غیردولتی نیز حضور خواهند داشت.

کردونی به وظایف کمیته فنی حمایتهای اجتماعی ایدزاشاره کرد و گفت: از جمله وظایف این کمیته می توان به؛ کمک به پیشگیری و کنترل «اچ آی وی» و عوارض ناشی از آن در خانواده ها، دسترسی داوطلبین و گروههای در معرض خطر به تسهیلات اموزشی ، ارتقاء کیفیت و مهارتهای زندگی اجتماعی و خانوادگی، امکانات آموزش فنی حرفه ای و آمادگی شغلی جهت توانمندسازی حرفه ای افراد مبتلا و خانواده های آنها و همچنین فرهنگسازی در خصوص پذیرش مبتلایان در محیط های کار و کاهش ترس های واهی از انتقال بیماری اشاره کرد.

طبق گفته وی در واقع کمیته فنی حمایتهای اجتماعی تلفیقی از مسئولین دولتی، متخصصین دانشگاهی و فعالان مدنی خواهد بود که بدون شک نظرات آنها در پیشبرد اهداف این کمیته موثر خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha