تصور کنید برای انجام کاری از خانه بیرون رفته اید و ناگهان متوجه می شوید تلفن همراهتان را جا گذاشته اید؛ چه احساسی پیدا می کنید؟ مضطرب می شوید و هر طور شده خودتان را به خانه می رسانید؟ یا بی خیال ادامه مسیر را پیش می گیرید؟ فکر می کنید جزء دسته اول یا دوم بودن ارتباطی با وضعیت سلامت روحی ما دارد؟ اصلاً میزان وابستگی به تلفن همراه می تواند شاخصی برای تعیین وضعیت سلامت ذهنی ما باشد؟

سلامت نیوز: تصور کنید برای انجام کاری از خانه بیرون رفته اید و ناگهان متوجه می شوید تلفن همراهتان را جا گذاشته اید؛ چه احساسی پیدا می کنید؟ مضطرب می شوید و هر طور شده خودتان را به خانه می رسانید؟ یا بی خیال ادامه مسیر را پیش می گیرید؟ فکر می کنید جزء دسته اول یا دوم بودن ارتباطی با وضعیت سلامت روحی ما دارد؟ اصلاً میزان وابستگی به تلفن همراه می تواند شاخصی برای تعیین وضعیت سلامت ذهنی ما باشد؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا، ناگفته پیداست که زندگی بسیاری از ما این روزها بدون تلفن همراه مختل می شود. در واقع، وابستگی ما به این وسیله کوچک تا حدی است که از تصور یک روز زندگی بدون آن وحشت زده و مستأصل می شویم. دستگاه های دیجیتالی که به نوعی جزئی از هویت ما شده اند و حتی گاهی جایگزین خانواده و دوستانمان شده اند. طبیعی است دوری از وسیله ای با این میزان اثرگذاری در زندگی نه تنها غیرقابل تحمل بلکه ترسناک و اضطراب آور است.

تحقیقات دانشمندان در این زمینه نشان داده است: استرس شدید هنگام جدایی از گوشی های هوشمند، از ترس جدا ماندن و بی خبری از دیگران، عدم توانایی در برقراری ارتباط و عدم دسترسی به اطلاعات نشأت می گیرد. اما این ترس حالتی طبیعی در انسان نیست و شکلی مرض گونه پیدا کرده است، تا جایی که پزشکان از این مشکل با عنوان نوموفوبیا یاد می کنند. به عبارت دیگر، رواج اضطراب جدایی از تلفن همراه تا حدی است که می توان آن را بیماری بشر امروز دانست. بنابراین، اگر شما هم جزء آن دسته افرادی هستید که تحمل جدایی از گوشی خودتان را ندارید به سادگی از کنار مسئله عبور نکنید؛ چون شما به بیماری جدید نوموفوبیا مبتلا شده اید.

منبع huffingtonpost


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha