عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر ضرورت توجه به آموزش پزشکی در طرح تحول سلامت، گفت: طرح آمایش سرزمینی از هدرفت منابع در حوزه سلامت جلوگیری می کند.

سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر ضرورت توجه به آموزش پزشکی در طرح تحول سلامت، گفت: طرح آمایش سرزمینی از هدرفت منابع در حوزه سلامت جلوگیری می کند.

سلیمان عباسی در گفت وگو با خانه ملت، با اشاره به ضرورت توجه به تحول در نظام آموزشی در طرح تحول سلامت، گفت: خوشبختانه با توجه به سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در خصوص حوزه سلامت و آموزش پزشکی، این موضوع می تواند در دو بعد اثرگذار بوده و موجب کاهش هزینه‌های درمانی شود.

نماینده مردم گنبدکاووس درمجلس شورای اسلامی، افزود: درگام اول باید به آموزش عمومی مردم در جهت راه‌های پیشگیری از بیماری‌ها توجه کرد؛ بعد دیگر این موضوع آموزش پرسنل و کادر بهداشت و درمان در مراکز درمانی است زیرا توجه به این بخش کارآمدی علمی را در مسیر کنترل، پیشگیری و درمان بیماری ها افزایش می دهد.

وی با تاکید بر توجه به آموزش تخصصی و فوق تخصصی درمانی و غیردرمانی نظیر تخصص‌های بیمه‌ای و بهداشتی، تصریح کرد: البته در این حوزه نیز می‌توان با طراحی‌های کلان در سیاستگذاری حوزه سلامت نقش مهمی ایفا کرد، به ویژه با تربیت متخصصان، پزشکان و جراحان در مناطق محروم می‌توان درمان را تا مراکز دور دست کشور انتقال داد.

عباسی افزود: از سوی دیگر دربخش داروسازی باید با تربیت متخصصان اهل فن در جهت تولید دارو، واکسن و کشت گیاهان دارویی در جهت اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی حرکت کرد و در مسیر تولید دارو گام های موثرتری برداشت؛ بنابراین برای تسریع در ارائه خدمات، بهینه کردن این بخش و کنترل هزینه‌ها نیاز به آموزش وجود دارد که خوشبختانه وزارت بهداشت و درمان تاکنون اقدامات قابل قبولی را در این جهت انجام داده است.

این نماینده مردم درمجلس نهم، با بیان اینکه در هریک از نقاط کشور به تخصص های مختلفی نیازاست، گفت: به طور حتم با آموزش می توان کمبودهای اساسی در حوزه سلامت و بهداشت را در جای جای کشور حل کرد؛ از این رو با حضور شخص آقای هاشمی به عنوان وزیر بهداشت و معاون‌شان در این وزارتخانه قطعا تحول عظیمی در نظام آموزش پزشکی به وجود خواهد آمد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با تاکید بر توجه به طرح آمایش سرزمینی در نظام تحول آموزش پزشکی، تصریح کرد: این طرح توسط وزارت بهداشت و درمان تبیین شده و کاملا جامع است، زیرا دربرخی نقاط کشور به برخی رشته‌ها و تخصص‌ها به هیچ عنوان نیازی نیست و دولت نباید در این نقاط برای ایجاد مراکز آموزشی و درمانی هزینه کند، هرچند که در بسیاری از نقاط در حال حاضر مراکز درمانی به حالت نیمه کاره رها شده که شاید هیچ ضرورتی برای ساخته آنها نباشد، اما باید با توجه به نیاز کشور در حوزه درمانی و بهداشتی از هدر رفت منابع جلوگیری کرد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت ، وزیربهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز گذشته در افتتاحیه  اجلاس روسای دانشگاه های علوم پزشکی حوزه آموزش را از مهمترین حوزه های نظام سلامت کشور عنوان کرد و گفت: تمامی خدمات نظام سلامت متاثر از آموزش علوم پزشکی است چرا که چالش های آموزش علوم پزشکی مستقیما بر کیفیت خدمات ارائه شده در این نظام اثرگذار است.

قاضی زاده هاشمی همچنین تاکید کرد: تحول در آموزش پزشکی از حلقه های اصلی طرح تحول سلامت است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha