نتایج حاصل از گزارش کیفیت هوای شهر تهران در ماه گذشته، حکایت از افزایش دو برابری روزهای سالم در مرداد ماه سال جاری، نسبت به روزهای ناسالم برای گروه‌های حساس جامعه در مقایسه با مرداد ماه سال گذشته دارد.

سلامت نیوز: نتایج حاصل از گزارش کیفیت هوای شهر تهران در ماه گذشته، حکایت از افزایش دو برابری روزهای سالم در مرداد ماه سال جاری، نسبت به روزهای ناسالم برای گروه‌های حساس جامعه در مقایسه با مرداد ماه سال گذشته دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، هر چند وضعیت پاک در هیچ یک از روزهای مرداد امسال رخ نداده؛ اما تعداد روزهای سالم که مرداد پارسال 15 روز بود، امسال با دو برابر رشد به 30 روز افزایش یافته،‌ البته هم در مرداد 93 و هم در مرداد 94، ثبت یک روز هوای ناسالم برای عموم افراد جامعه به چشم می‌خورد که این روز در مرداد امسال، دوشنبه 19 مرداد بوده است.

بر اساس گزارشی که شرکت کنترل کیفیت هوای تهران از وضعیت کیفیت هوای پایتخت در ماه گذشته منتشر کرده، هوای مرداد سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته در شرایط نسبتاً مطلوب‌تری قرار داشته، ضمن این که در بررسی 5 ماهه ابتدایی امسال در مقایسه با پارسال، تعداد روزهای پاک از 7 روز به 10 روز و تعداد روزهای ناسالم برای گروه‌های حساس جامعه نیز از 33 روز به 36 روز افزایش پیدا کرده، ‌در صورتی که تعداد روزهای ناسالم در هر دو بازه زمانی، دو روز بوده است.

این گزارش حاکی است در 5 ماهه ابتدایی امسال و اساساً در سه سال گذشته، آلاینده اصلی هوای تهران ذرات معلق زیر دو و نیم میکرون و بعد از آن، ذرات معلق زیر 10 میکرون است و این روزها وقوع پدیده گرد و غبار، عمده‌ترین عامل افزایش غلظت آلاینده‌­های هوای تهران، ذرات معلق است که عمدتاً به علت وزش تندباد از سوی غرب تهران و عبور این سامانه از چشمه‌های تولید گرد و غبار رخ می‌دهد.

بر اساس گزارش سایت تهران سما، ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا در مناطق 22 گانه تهران، به ترتیب محله سعادت‌آباد در شمال غرب شهر (منطقه 2) و محله پیروزی در شرق شهر (منطقه 13) با بیشترین روزهای پاک، سالم‌ترین هوا و در مقابل محله گلبرگ در شرق شهر (منطقه 8) و محدوده دانشگاه صنعتی شریف در غرب شهر (منطقه 2) با بیشترین روزهای ناسالم، آلوده ­ترین هوا را با استناد به گزارش ایستگاه‌های مذکور از 22 منطقه تهران داشته‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha