یکشنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۶
کد خبر: 160653

اگزما، مشکل درازمدت پوستی است که باعث قرمزی، خشکی، ترک خوردگی و خارش پوست می شود و گاهی نیز عفونت به همراه دارد.

باورهای نادرست درباره اگزما

سلامت نیوز: اگزما، مشکل درازمدت پوستی است که باعث قرمزی، خشکی، ترک خوردگی و خارش پوست می شود و گاهی نیز عفونت به همراه دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان،  تقریبا و طبق آمار سازمان بهداشت جهانی 5درصد از کودکان و 10درصد از بزرگسالان در سراسر جهان، دچار مشکل اگزما هستند. به گفته پزشکان، برخی از باورها و عادت هایی که بین مردم وجود دارد، می تواند باعث بدتر شدن این بیماری شود. به عنوان مثال برخی والدین فکر می کنند که مصرف کربوهیدرات علت بروز اگزما در کودکان است بنابراین مصرف این ماده غذایی را به حداقل می رسانند.

به گزارش سایت «Prevention»، اما تغییر برنامه غذایی برای کاهش علایم این بیماری تنها در افراد کمی تأثیرگذار است و کاهش یا حذف برخی گروه های غذایی می تواند کارایی سیستم ایمنی را کاهش دهد.
برنامه غذایی در بروز اگزما نقش دارد

اگرچه کودکی که آلرژی غذایی دارد حساس تر است اما این موضوع نمی تواند علت شروع اگزما باشد. علت دقیق اگزما مشخص نیست. حساسیت به علت های مختلفی بروز می کند. تغییر برنامه غذایی تنها برای تعداد اندکی از کودکان زیر 3سال موثر است. اما لازم است که کودکان یک برنامه غذایی سالم داشته باشند تا سیستم ایمنی آن ها تقویت شود.

دوش گرفتن روزانه

دوش گرفتن به طور روزانه، اگزما را تشدید می کند؛ در واقع کافی است از صابون و بدن شویه های معطر استفاده نکنید و از آب ولرم برای دوش گرفتن استفاده کنید. از پودر تالک استفاده نشود زیرا باعث سوزش می شود. بلافاصله پس از حمام کردن از مرطوب کننده استفاده کنید.

شنا کردن ممنوع نیست اما ...

هرچه فعالیت بدن بیشتر باشد، سیستم ایمنی نیز قوی تر است.منع شنا برای مبتلایان به اگزما معنی ندارد اما لازم است به میزان کلر استفاده شده در استخر توجه شود. زیرا میزان زیاد این ماده، باعث تشدید اگزما می شود. مبتلایان به اگزما باید قبل از رفتن به استخر دوش بگیرند و خوب بدن خود را با مرطوب کننده بپوشانند.

از ورزش کردن بپرهیزید

واقعیت این است که تعریق به علت انجام دادن ورزش سنگین می تواند باعث بدتر شدن اگزما شود؛ بنابراین قبل و بعد ا ز ورزش بدن خود را مرطوب کنید تا میزان خارش کم شود. مصرف آب را افزایش دهید و لباس های گشاد از جنس کتان بپوشید. از گرفتن دوش آب گرم پس از ورزش بپرهیزید زیرا این تغییر ناگهانی می تواند باعث خارش شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha