شنبه ۲ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۱:۵۰
کد خبر: 16066

كودك باید در انتخاب نوع تمایلات غذایی و زمان غذا خوردن آزاد باشد و والدین اصرار به خوردن غذایی خاص نداشته باشند.

كودكانی كه خود غذا می‌خورند، سالم‌ترند

دكتر فریده شیشه‌در گفتگو با ایسنا اظهار داشت: اكثر كودكان در سنین پیش از دبستان تابع هوس‌های غذایی هستند و از خوردن بعضی غذاها امتناع می‌كنند.

وی افزود: رژیم غذایی كودك و زمان گرفتن وی از شیر مادر بسیار مهم است و كودك نباید در این سنین غذاهای شور و یا شیرین بخورد.

دكتر شیشه‌بر تصریح كرد: در صورتی كه كودك دارای رشد طبیعی است و مشكل خاصی ندارد، به هیچ وجه جای نگرانی نیست و كودك باید در انتخاب غذایش آزاد باشد.

به گفته این متخصص تغذیه، اصرار به مصرف غذایی خاص و یا خوردن غذا در وعده‌های غذایی مشخص به هیچ وجه درست نیست و بهتر است عادات غذایی كودك به صورت غیرمستقیم كنترل شود.

وی تاكید كرد: والدین توجه داشته باشند در صورتی كه كودك از خوردن غذایی خاص امتناع می‌كند به هیچ وجه اصرار نكنند و آن غذا را برای مدتی از فهرست غذایی كودك خارج كرده و مجددا آن غذا را به شكل دیگری وارد زنجیره غذایی كودك كنند.

دكتر شیشه‌بر با اشاره به تاثیر محیط بر تغذیه كودك عنوان كرد: در هنگام صرف غذا بهتر است تلویزیون را خاموش كرده و با انتخاب ظروف رنگی و تزئین غذا، كودك را تشویق به خوردن غذا كنیم.

این متخصص تغذیه گفت: والدین تلاش نكنند غذا را به زور وارد دهان كودك كنند و غذا خوردن را به خود كودك واگذار كنند، زیرا تحقیقات نشان داده است كودكانی كه خودشان غذا می‌خورند، سالم‌ترند.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha