مدیر دفتر برنامه‌ریزی و منابع مالی وزارت بهداشت، با اشاره به بدهی یك‌هزار و 200 میلیارد تومانی سال گذشته سازمان‌های بیمه‌گر به بیمارستان‌ها و مراكز درمانی گفت: آخرین پرداخت سازمان‌های بیمه‌گر با مداخله وزارت بهداشت آذر ماه 87 بوده است. براین اساس سازمان‌های بیمه‌گر به لحاظ پرداختی‌ها 6 ماه تاخیر دارند.


مسعود ابوالحلاج با بیان اینكه مطالبات برخی از بیمارستان‌ها از شهریور 87 است، افزود: به عنوان مثال دانشگاه علوم پزشكی مشهد 18 میلیارد تومان و دانشگاه علوم پزشكی اهواز 20 میلیارد تومان از سازمان‌های بیمه‌گر طلب دارند.

وی، این تاخیر وصول‌ها را عاملی بر بی‌نظمی در اداره امور بیمارستان‌ها برشمرد و افزود: بدین ترتیب بیمارستان‌ها قادر به انجام تعهدات خود نظیر پرداخت مطالبات شركت‌های دارویی را ندارند.

مدیر دفتر برنامه‌ریزی و منابع مالی وزارت بهداشت، به بدهی 60 تا 70 میلیارد تومانی بیمارستان‌ها و مراكز درمانی به شركت‌های دارویی اشاره كرد و افزود:‌ دارو از شركت‌های تولیدی به شركت‌های پخش تحویل داده می‌شود تا در مراكز درمانی توزیع شود و درآمد حاصله به شركت‌های تولید دارو بازگردد؛ اما عملا با عدم پرداخت مطالبات چرخه مبادله اقتصاد با مشكل روبرو و تولید كنندگان هم به سردرگمی دچار شده‌اند.

ابوالحلاج، در ادامه توضیح داد: سال گذشته در مورد مشابهی مبلغی به اعتبار 150 میلیارد تومان تن خواه به بیمارستان‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشكی كشور تعلق گرفت و بخشی از بدهی‌ها جبران شد كه البته این شیوه جبران عوارضی را هم در پی دارد.

وی، بهترین شیوه رفع مشكلات مالی مراكز درمانی را پرداخت به موقع سازمان‌های بیمه‌گر به ویژه بیمه خدمات درمانی، ‌تامین اجتماعی و سپس نیروهای مسلح و ... برشمرد و یادآور شد: تاخیر پرداخت سازمان‌های بیمه‌گر به بیمارستان‌ها به چرخه خدمت آسیب می‌رساند.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha