دوشنبه ۴ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۱:۵۷
کد خبر: 16076

رییس اداره بیماری های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز دوشنبه قاطعانه ورود بیماری آنفلوآنزای خوکی به کشور را رد کرد.

آنفلوآنزای خوکی درایران وجودندارد
اظهارنظر "محمد مهدی گویا" پاسخی به انتشار برخی اخبار در خصوص ورود احتمالی بیماری آنفلوآنزای خوکی به کشور و مشاهده این بیماری در یکی از شهرهای شمال شرقی کشور است.
وی در گفت و گو با ایرنا این سووال را مطرح کرد که "رسانه هایی که این گونه اخبار را منتشر می کنند، اطلاعات خود را از کجا می آورند؟ حداقل منبع آگاه خود را معرفی کنند تا بتوانیم پاسخ دهیم؟"
رییس اداره بیماری های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: موارد مشکوک ابتلا به بیماری آنفلوآنزای خوکی در یکی از شهرهای شمال شرقی کشور جز یک شایعه موضوع دیگری نیست
گویا گفت: انتشار اینگونه اخبار و اطلاعات جز کاهش اعتماد مردم نسبت به نظام سلامت کشور حاصلی ندارد.
رییس اداره بیماری های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد : در زمان حاضر سازمان بهداشت جهانی به طور روزانه، آخرین اخبار مربوط به ورود بیماری آنفلوآنزای خوکی به کشورها را اعلام می کند.
وی توضیح داد که "بر اساس آخرین گزارش سازمان بهداشت جهانی، کشورهای یونان و فیلیپین از جمله کشورهایی هستند که بیماری آنفلوآنزای خوکی به تازگی در آنها مشاهده شده است".
گویا گفت: بیماری آنفلوآنزای خوکی یک بیماری به شدت کشنده نیست، مگر آنکه در آینده با تغییراتی در ساختمان ویروسی آن، کشنده بودن بیماری افزایش یابد.
رییس اداره بیماری های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: آن دسته از افرادی که تاکنون در اثر ابتلای به بیماری آنفلوآنزای خوکی جان خود را در جهان از دست داده اند، زمینه بیماری های دیگری داشته اند.
وی گفت: برخی کسانی که در اثر این بیماری کشته شده اند، به بیماری های قلبی یا ریوی دچار بوده اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha