براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، دوره‌های مراقبت از سالمند با بهره‌مندی از اساتید مجرب در گروه پژوهشی سلامت سالمندان مرکز درمان در منزل (دم) جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران برگزار می‌شود.

سلامت نیوز:براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، دوره‌های مراقبت از سالمند با بهره‌مندی از اساتید مجرب در گروه پژوهشی سلامت سالمندان مرکز درمان در منزل (دم) جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران برگزار می‌شود.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ، دکتر مراد اسماعیل زالی، مدیر مرکز درمان در منزل (دم) جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران گفت: گروه پژوهشی سلامت سالمندان مرکز دم با بهره‌مندی از اساتید همکار در رشته‌های پزشکی عمومی، سلامت و بلایا، جامعه شناسی و مدیریت بهداشت و درمان دوره‌های عمومی و تخصصی مراقبت از سالمند را برگزار می‌کند.


وی با اشاره به شیوه آموزش در این دوره‌ها افزود: گروه پژوهشی سلامت سالمندان مرکز دم این آمادگی را دارد که دوره‌های آموزشی را به سالمندان و اعضای خانواده آنها یا مراقبان سالمند به شیوه آموزش حضوری یا به طریق کتاب و CD آموزشی ارایه کند.


زالی همچنین درباره برنامه‌های مراقبت از سالمند که در معاونت آموزشی جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران در حال ارایه است، خاطرنشان کرد: کلیات سالمندی و اهمیت و ضرورت مراقبت، شناخت دستگاه‌های بدن و بیماری‌های شایع، اقدامات مراقبتی و پیشگیرانه در بیماری‌های شایع (دیابت، زخم بستر، سکته مغزی و قلبی) و کنترل علائم حیاتی، کمک‌های اولیه، دارو و درمان، پانسمان، مراقبت از کاتتر ادراری، NGT از مهم‌ترین عناوین برنامه‌های آموزشی محسوب می‌شود.


مدیر مرکز دم جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران، با اشاره به سایر برنامه‌های آموزشی این مرکز تصریح کرد: جابه جایی بیمار، ایمنی در منزل، فعالیت‌های ADL، حفظ استقلال، نحوه استفاده از وسایل کمکی سقوط، تکنیک‌های ذخیره انرژی سالمندان، مسائل اجتماعی سالمندان، افسردگی، حمایت روانی و عاطفی سالمند و خانواده، برقراری ارتباط، غفلت و سوء رفتار، مراقبت معنوی، استراتژی های جبرانی در مشکلات شناختی، تغذیه و ورزش، تفریح، بهداشت سالمند و مراقب، خواب و مراقبت از بیماران آلزایمر نیز از دیگر برنامه‌های طراحی شده و سرفصل‌های مرتبط با موضوع مراقبت از سالمند است.


علاقه‌مندان جهت شرکت در این دوره‌های آموزشی و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره تلفن 66463303 تماس بگیرند.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha