دوشنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۵
کد خبر: 160849

ایرج نیکوکار، عضوهیأت مدیره انجمن میکروب شناسی در شانزدهمین همایش بین‌المللی میکروب شناسی ایران، می‌گوید: سوختگی‌ عارضه‌ای ناگوار است که به صورت شخصی یا در حوادث جمعی برای افراد اتفاق می‌افتد. آنچه در مورد سوختگی‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است موضوع عفونت‌ زخم‌های ناشی از سوختگی است که به تنهایی عامل بیش از 80 درصد مرگ و میر افرادی است که دچار سوختگی شده‌اند.

سلامت نیوز: ایرج نیکوکار، عضوهیأت مدیره انجمن میکروب شناسی در شانزدهمین همایش بین‌المللی میکروب شناسی ایران، می‌گوید: سوختگی‌ عارضه‌ای ناگوار است که به صورت شخصی یا در حوادث جمعی برای افراد اتفاق می‌افتد. آنچه در مورد سوختگی‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است موضوع عفونت‌ زخم‌های ناشی از سوختگی است که به تنهایی عامل بیش از 80 درصد مرگ و میر افرادی است که دچار سوختگی شده‌اند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه ایران، وی با تأکید براینکه عفونت باکتریایی علت اصلی مرگ و میر در بخش‌های عفونی است، می‌افزاید: باکتری‌ انیدوتوکسین عامل اصلی عفونت‌های ناشی از سوختگی به شمار می‌آید. این باکتری شوک‌هایی در بدن فرد آسیب‌دیده ایجاد می‌کند که در اصطلاح به آن شوک عفونی می‌گویند.

عضو هیأت مدیره انجمن میکروب شناسی در ادامه می‌گوید: یکی از معضلات پزشکان در درمان عفونت‌های ناشی از سوختگی، مقاومت‌های آنتی‌بیوتیکی بیماران است. این مقاومت‌ها هر روزه در بین بیماران مبتلا به عفونت‌های سوختگی افزایش می‌یابد. باکتری انیدو‌توکسین می‌تواند در قسمت‌های مختلف بیمارستان‌های سوختگی بخصوص در نقاط مرطوب براحتی رشد کند. دکتر نیکوکار با اشاره به نقش مؤثر کادر درمانی در کنترل عفونت تصریح می‌کند: عفونت‌های سوختگی در بسیاری از موارد، پس از بستری شدن بیمار در بیمارستان به وجود می‌آید.


 از این‌رو باید در بیمارستان‌های سوختگی، سیستم کنترل عفونت توسط تیمی مجرب اجرا شود، همچنین پزشک باید تدابیر درمانی لازم را با دقت و سرعت اتخاذ کند، تا شانس نجات بیمار افزایش یابد. وی در خاتمه عنوان کرد: در حال حاضر برای درمان سوختگی از عمل پیوند بافت بدن نیز بهره گرفته می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha