دوشنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۷
کد خبر: 160869

پزشکان روش جدیدی را پیشنهاد کرده‌اند که بر اساس آن می‌توان سن دقیق بدن را تخمین زد.

سلامت نیوز:پزشکان روش جدیدی را پیشنهاد کرده‌اند که بر اساس آن می‌توان سن دقیق بدن را تخمین زد.

به گزارش سلامت  نیوز به نقل از ایسنا، به گفته پزشکان در این روش که با کمک یک تست انجام می‌شود می‌توان تخمین زد که بدن با چه کیفیتی روند فرسوده شدن را طی می‌کند. همچنین می‌توان با این تست پیش‌بینی کرد که فرد چه زمانی فوت می‌کند و در عین حال افرادی را که در معرض فزاینده زوال عقلی هستند شناسایی کرد.


تیم تخصصی کالج سلطنتی لندن در این رابطه اظهار داشتند: بررسی سن زیستی نسبت به تاریخ تولد شناسنامه‌ای مفیدتر است هرچند در این روش راهکاری به منظور کاهش سرعت فزاینده پیری ارائه نشده است.


این آزمایش با مقایسه رفتاری 150 ژن نشانگر پیری در سلول‌های بدن انجام می‌گیرد. این بررسی ابتدا با مقایسه 54 هزار نشانگر فعالیت ژنی در افراد 25 تا 65 ساله و سالم انجام شد و سپس به 150 مورد کاهش پیدا کرد.


پرفسور «جامی تیمونز» از کالج سلطنتی لندن گفت: یک نماد و نشانه فرسودگی سالم وجود دارد که برای تمامی بافت‌ها مشترک است و به نظر برای تعدادی از موارد همچون افت و تحلیل شناختی و طول عمر پیش آگهی دهنده است.


به گفته این تیم تخصصی، سن و سلامت دو ماهیت جداگانه و مجزاست و در حالی که برخی رفتارهای مرتبط به سبک زندگی همچون استراحت تمام وقت روی مبل می‌تواند برای سلامتی مضر باشد اما به نظر روی سرعت فرسوده شدن بدن تاثیر ندارد.
این تیم معتقدند ترک کردن فاکتورهای سبک زندگی و سن زیستی می‌تواند ارائه دهنده تصویری دقیق از سلامتی فرد باشد.
در این بررسی یک گروه از مردان 70 ساله در سوئد مورد مطالعه قرار گرفته و همچنین متخصصان به بررسی این موضوع پرداختند که روند فرسوده شدن در کدام یک از آنان طبیعی است؟ چه افرادی با سرعت بیشتری این دوره را طی می‌کنند و احتمال فوت آنان طی چند سال آینده چه میزان است؟
به گفته پرفسور تیمونز با کمک این روش افرادی شناسایی شدند که احتمال فوت آنان وجود نداشت و همچنین با افرادی برخورد شد که احتمال فوت آنان 45 درصد بوده است. همچنین با استفاده از این روش می‌توان معاینات مرتبط با سرطان را تغییر داد و بدن افرادی را که با سرعت بیشتری در حال فرسوده شدن هستند در سنین پایین‌تری زیر نظر داشت.
به گزارش شبکه خبری بی‌بی‌سی، پرفسور تیمونز همچنین گفت: این آزمایش ابزار مفیدی در تشخیص زمان شروع زوال عقلی است.




برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha