ورزش نکردن و کم شدن تحرک می تواند خطر ابتلا به سرطان کبد را افزایش دهد.

سلامت نیوز: ورزش نکردن و کم شدن تحرک می تواند خطر ابتلا به سرطان کبد را افزایش دهد. 

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس،امیر حسین ایران دوست گفت: سرطان کبد رشد خارج‌ از کنترل‌ سلول‌های‌ بدخیم‌ در کبد است؛ این نوع سرطان به طور معمول در تمام سنین مشاهده می شود اما شیوع آن بیشتر در افراد بالای 60 سال است.


وی در خصوص علائم این بیماری توضیح داد: سرطان کبد معمولاً علامتی ندارد و هنگامی‌که سلول های بدن درگیر سرطان می شوند، فرد با علائمی مثل، درد در بخش فوقانی شکم در سمت راست، ورم شکم ، کم اشتهایی، از دست دادن وزن و ضعف و احساس خستگی شدید مواجه می شود و نیاز است فرد به پزشک مراجعه کند.


این متخصص گوارش در خصوص علل بروز این بیماری افزود: افرادی که بیماری های کبدی دارند؛ یا در بستگان درجه یک آن ها سابقه سرطان کبد داشته اند؛ بیشتر در معرض ابتلا به سرطان قرار دارند و این افراد باید هر شش ماه یک بار با انجام آزمایش های مناسب کبد خود را چک کنند.
وی ادامه داد: از نظر علمی آلودگی هوا تاثیر زیادی در بروز این بیماری ندارد ولی به دلیل صنعتی شدن جوامع و کم شدن تحرک مردم و ورزش نکردن و همچنین افزایش دسترسی به کالری و انرژی‌های اضافی ، کبد چرب در افراد بیشتر شده است که در نتیجه به مرور زمان با درمان نشدن بیماری های کبدی منجر به بروز سرطان کبد می‌شود.


ایران دوست در خصوص روش های تشخیص این بیماری، گفت: تشخیص این بیماری با آزمایش‌‌‌های خون و سی.تی.اسکن، آزمایش سونوگرافی و نمونه برداری انجام می شود و در صورتی که نشانه های این بیماری در کبد فرد مشاهده شود باید بیمار توسط متخصص تحت معاینه و درمان قرار گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha