یک جراح و متخصص کلیه و مجاری ادراری با اشاره به اینکه پیشگیری مهم‌ترین عامل درمان بیماری‌های کلیوی است، بیان کرد: باید برنامه غربالگری منظمی برای افرادی که در معرض ابتلا به بیماری‌های کلیوی هستند، ایجاد شود تا در صورت ابتلا، بیماری در مراحل اولیه تشخیص داده شود.

سلامت نیوز:یک جراح و متخصص کلیه و مجاری ادراری با اشاره به اینکه پیشگیری مهم‌ترین عامل درمان بیماری‌های کلیوی است، بیان کرد: باید برنامه غربالگری منظمی برای افرادی که در معرض ابتلا به بیماری‌های کلیوی هستند، ایجاد شود تا در صورت ابتلا، بیماری در مراحل اولیه تشخیص داده شود.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر حرمت رحیم‌زادهبا اشاره به اینکه پیشگیری در بحث مدیریت کردن بیماری‌ها مهم‌ترین رکن در درمان محسوب می‌شود، گفت: گاهی اوقات می‌توان اعلام کرد که پیشگیری از ابتلا به بیماری‌ها از موضوع درمان مهم‌تر است.


وی با تاکید بر اینکه آموزش در خصوص پیشگیری از مصرف داروها توسط عموم مردم مهم‌ترین عاملی است که می‌توان به واسطه آن از ابتلا به بیماری‌های کلیوی جلوگیری کرد، یادآورشد: باید از مصرف برخی از داروها که استفاده خودسرانه آن در میان مردم نیز بسیار شایع است، جلوگیری شود.
این جراح و متخصص کلیه و مجاری ادراری، سمی شدن کلیه و کاهش عملکرد آن را از عوارض استفاده داروها به صورت خودسرانه دانست و تصریح کرد: برخی از افراد در معرض ابتلا به بیماری‌های کلیوی هستند و نسبت به دیگران شانس بیشتری در ابتلا به این بیماری دارند که باید از مصرف خودسرانه داروها خودداری کنند.
رحیم‌زاده خاطرنشان کرد: افراد مبتلا به فشار خون، دارای یک کلیه یا ناهنجاری‌های مادرزادی، شانس بیشتری را نسبت به دیگران در ابتلا به بیماری‌های کلیوی دارند، بنابراین مصرف داروی این افراد باید تحت نظر پزشک باشد.


این متخصص کلیه در پایان تصریح کرد: باید برنامه غربالگری منظمی برای افرادی که در معرض ابتلا به بیماری‌های کلیوی هستند، ایجاد شود تا بیماری آنها در مراحل اولیه تشخیص داده شود و درمان نیز در همان مراحل اولیه بیماری شروع شود. تشخیص زودهنگام بیماری نقش موثری را در درمان بیماری‌های کلیوی ایفا می‌کند.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha