جایزه امسال سازمان جهانی بهداشت در روز جهانی بدون دخانیات در منطقه مدیترانه شرقی به جمهوری اسلامی ایران تعلق گرفت .

در مراسمی که مصادف با روز جهانی بدون دخانیات در وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی برگزار شد ، دکتر مننتی نماینده سازمان جهانی بهداشت ،WHO ، این جایزه را که شامل مدال طلای این سازمان است به همراه لوح تقدیر به دکتر غفاری رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت اهدا کرد.
 
در این مراسم همچنین جایزه وپژه اولین دوره جایزه ملی کنترل دخانیات میرزای شیرازی که وزارت بهداشت آن را امسال برای نخستین بار در کشور اجرا کرده است به آیت ا... غیوری نماینده سازمان های مردم نهاد و عضو ستاد کشوری کنترل دخانیات اهدا شد.
 
این جایزه شامل 40 سکه بهار آزادی و لوح تقدیر بود .

بنابر این گزارش همچنین سردار سرتیپ پاسدار حسین اشتری رئیس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی ناجا ، دکتر شاهرخ شاکریان کارشناس ارشد وزارت امور خارجه ، پیمان سعادت معاون اداره سازمانهای تخصصی بین المللی وزارت امور خارجه ، دکتر ضیاالدینی مشاور وزیر آموزش و پرورش ، اردشیر محمدی رئیس گمرک جمهوری اسلامی ایران ، قاسم نوده فراهانی رئیس شورای اصناف کشور ، دکتر مجید خلیفه سلطان عضو شورای سیاستگذاری سلامت سازمان صدا و سیما و خانم شهین امانت کارشناس مسئول برنامه ریزی کنترل دخانیات دانشگاه علوم پزشکی شیراز ، دیگر برگزیدگان جایزه ملی کنترل دخانیات میرزای شیرازی بودند که با اهدای لوح از خدمات آنها قدردانی شد .

به دنبال فراخوان وزارت بهداشت ، از سه ماه گذشته ، 30 اثر از محققان و طراحان برنامه های کشوری برای کنترل و پیشگیری از مصرف دخانیات در سازمان ها و ارگان های مختلف به این وزارتخانه ارسال شد که از بین آنها 9 نفر به عنوان فعالانی که تلاش آنها منجر به حصول دستاوردهای چشمگیری در کنترل و پیشگیری از دخانیات شده است ، حائز شرایط تقدیر شناخته شدند .

به گفته دبیر ستاد کشوری کنترل دخانیات ، اعطای این جایزه ، سال آینده در قالب جشنواره ای بین المللی اجرا خواهد شد .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha