عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با انتقاد از تاخیر در اعلام تعرفه های دولتی 88 گفت: سازمانهای بیمه گر به نفع جیب خودشان کار می کنند و مردم را در نظر نمی گیرند.

دکتر سیدامیر حسین قاضی زاده هاشمی در گفتگو با مهر اظهارداشت: امسال حدود 2 هزار میلیارد تومان اعتبار به بیمه ها اختصاص داده شد که انتظار داریم نتیجه این افزایش اعتبارات را در بخش دولتی ببینیم.

نظام بیمه ای در این سالها به رغم اینکه 80 درصد خدماتش در بخش دولتی صورت می گیرد اما به سمت بخش خصوصی گسیل شده و در نتیجه تنها حدود 30 درصد منابع آن در بخش دولتی هزینه می شود.

قاضی زاده با تاکید بر اینکه انتظار می رود تعرفه ها امسال حداقل 25 درصد افزایش داشته باشد گفت: متاسفانه بیمه ها در اعلام تعرفه ها وقت کشی کرده و از این بابت به نفع جیب خودشان کار می کنند.

طبق ماده 90 قانون برنامه توسعه چهارم باید سهم مردم از هزینه های سلامت در بازار واقعی به کمتر از 30 درصد برسد و 70 درصد دیگر این هزینه را دولت باید به عنوان یک وظیفه حاکمیتی پرداخت کند. در حالی که هم اکنون درصد بالایی از هزینه های درمانی از جیب مردم پرداخت می شود و سازمانهای بیمه گر در ارائه خدمات به  مردم ناتوان هستند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با انتقاد از شورای عالی بیمه که فقط منافع سازمانی خودش را در نظر می گیرد افزود: به رغم وجود 60 هزار پرسنل در بخش درمان سازمان تامین اجتماعی متاسفانه هیچ بهره وری از این مجموعه ندیده ایم که به نفع مردم بوده باشد.

به گفته قاضی زاده، حقوق پرستاران شاغل در سازمان تامین اجتماعی 5/1 برابر پرستاران وزارت بهداشت است و پرستاران وزارت بهداشت نیز 5/1 برابر پرستاران بخش خصوصی حقوق می گیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha