چهارشنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۸
کد خبر: 161101

کلسترول به طور طبیعی، در بدن تولید می شود و بخشی از آن نیز از منابع غذایی مختلف به دست می آید. واقعیت این است که بدن به کلسترول نیاز دارد چرا که به عنوان مثال کلسترول برای تولید برخی هورمون ها مانند استروژن و تستوسترون لازم است. علاوه بر آن کلسترول برای تولید ویتامین D، جذب مواد مغذی محلول در چربی مانند ویتامین A، E و K و همچنین تولید و حفظ غشاهای هم سلول در بدن حیاتی است. به همین دلیل به طور کامل نباید از مصرف کلسترول پرهیز کرد.

مقابله 40روزه با رسوب کلسترول

سلامت نیوز: کلسترول به طور طبیعی، در بدن تولید می شود و بخشی از آن نیز از منابع غذایی مختلف به دست می آید. واقعیت این است که بدن به کلسترول نیاز دارد چرا که به عنوان مثال کلسترول برای تولید برخی هورمون ها مانند استروژن و تستوسترون لازم است. علاوه بر آن کلسترول برای تولید ویتامین D، جذب مواد مغذی محلول در چربی مانند ویتامین A، E و K و همچنین تولید و حفظ غشاهای هم سلول در بدن حیاتی است. به همین دلیل به طور کامل نباید از مصرف کلسترول پرهیز کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان، مشکل زمانی رخ می دهد که میزان کلسترول در بدن خیلی زیاد باشد و با جمع شدن آن در رگ های خونی مانع از جریان پیدا کردن خون شود. با ایجاد این شرایط اکسیژن به برخی از قسمت های بدن مانند قلب نمی رسد که این امر باعث بروز بیماری های متعددی می شود. بنابراین باید توسط یک متخصص میزان کلسترول کنترل شود تا مشکلاتی مانند آنژین، حمله قلبی، سکته، فشارخون بالا، بیماری مزمن کلیوی و عروق محیطی بروز نکند.

به گزارش سایت «Healthnews»،زمانی که کلسترول افزایش پیدا می کند، لازم است که شیوه زندگی و برنامه غذایی تغییر پیدا کند. احتمال دارد که پزشک برای کاهش کلسترول، دارو تجویز کند؛ اما واقعیت این است که هر نوع دارویی حتی اگر برای رفع سردرد باشد، می تواند عوارضی داشته باشد. در حالی که داروهای خانگی این مشکل را به وجود نمی آورد.

مثل همیشه قبل از شروع هر نوع درمان خانگی، ابتدا با پزشک مشورت کنید. یکی از آسان ترین درمان ها برای کلسترول بالا و چربی خون، مصرف 40روزه ترکیب 3ماده غذایی است. مواد لازم برای تهیه آن، 4 عدد لیموی متوسط، 4 بوته سیر و 3لیتر آب جوشیده است. ابتدا سیر را پوست کنید و کنار بگذارید. آب جوش را روی لیمو بریزید تا کاملا ضدعفونی شود. لیمو را از آب جوش در بیاورید و با پوست خرد کنید و همراه با سیر در غذاساز آسیاب کنید.

مواد را در شیشه خالی کنید و 3لیتر آب به آن اضافه کنید و در آن را ببندید و بگذارید 3 روز در یخچال بماند. پس از 3روز از صافی رد کنید و مایع را در یخچال قرار دهید. برای مصرف روزی 3بار و هر بار یک قاشق غذاخوری کافی است. کم کم می توانید مقدار آن را اضافه کنید به طوری که به 3قاشق غذاخوری در هر بار برسد. این کار را به مدت 40روز ادامه دهید تا نتیجه بگیرید. نگران بوی سیر هم نباشید زیرا بوی سیر شما را آزار نمی دهد. (اگر از داروی خاصی استفاده می کنید حتما قبل از مصرف این دارو با پزشک خود مشورت کنید.)

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha