روانشناسان هشدار می‌دهند: نوجوانانی که در ساعات شب، کاربران شبکه‌های اجتماعی هستند، بهداشت روانی خود را بیشتر به خطر می‌اندازند.

سلامت نیوز:روانشناسان هشدار می‌دهند: نوجوانانی که در ساعات شب، کاربران شبکه‌های اجتماعی هستند، بهداشت روانی خود را بیشتر به خطر می‌اندازند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، نتایج یک مطالعه جدید آشکار ساخت نوجوانانی که در طول شب در سایت‌ها و رسانه‌های اجتماعی فعال هستند ممکن است به الگوی خواب خود لطمه بزنند و بنابراین خطر بروز علائم اضطراب و افسردگی در آنها تشدید می‌شود.


در این مطالعه، متخصصان دانشگاه «گلاسگو» از بیش از 460 نوجوان در مقطع دبیرستان در اسکاتلند درباره عادت‌های این نوجوانان برای استفاده از شبکه‌ها و رسانه‌های اجتماعی به ویژه درباره کاربری شبانه آنها از فیس‌بوک و توییتر سوالاتی پرسیدند.


نتایج بررسی‌ها معلوم کرد در حالی که استفاده افراطی از شبکه‌های اجتماعی روی کیفیت خواب تاثیر می‌گذارد اما کاربرانی که در ساعات شب در این سایت‌ها و شبکه‌ها گشت و گذار می‌کنند و فعال هستند، بیشتر تحت تاثیر پیامدهای منفی آن قرار می‌گیرند.

دکتر «هیثر کلی‌لند وودز» در این مطالعه گفت: به رغم دستیابی به این نتایج اما هنوز دقیقا مشخص نیست که آیا این شبکه‌های اجتماعی هستند که به خواب افراد آسیب می‌زنند یا نوجوانانی که به دلایلی دیگر با مشکل بی‌خوابی دست به گریبان هستند به رسانه‌های اجتماعی گرایش پیدا می‌کنند؟


به نوشته روزنامه گاردین، وودز همچنین تاکید کرد: در این بین نوجوانانی که بیشتر روی روابط عاطفی در این سایت‌ها سرمایه‌گذاری می‌کنند، بیشتر هم در معرض این آسیب‌ها و اثرات منفیِ روانی هستند.




برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha