شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۶:۴۴
کد خبر: 16125

درست است که دیابت با سرعت شگفتی در حال پیشروی بین افراد این نسل می باشد، اما باید بدانیم و خوشحال باشیم که قابل پیشگیری نیز می باشد. افراد زیادی در حال حاضر مستعد ابتلا به دیابت می باشند و یا در مرحله ورود به این بیماری بوده و خود اطلاع ندارند. بسیاری از افرادی که از بیماری خود مطلعند نیز اقدام درخوری برای کاهش خطر نمی کنند.

عادت های سالم برای پیشگیری از دیابت
به گزارش گروه ترجمه سلامت نیوز،در حالی که با کمی تغیی در سبک و عادت زندگی می توان برای همیشه از این بیماری نجات یافت و یا کنترل آن را در دست گرفت. این عادت های مفید عبارتند از:
1-    کاهش وزن اضافی: 70% از افراد چاقی که در صدد کاهش وزن خود بوده اند توانسته اند با کنترل وزن و کاهش آن از ابتلا به این بیماری رها شوند. امروزه افراد باید با دقت بیشتری میزان مصرف کالری را با فعالیت روزانه خود هماهنگ نمایند و گرنه عدم تناسب بین مصرف کالری و تحرک سبب افزایش وزن و متعاقب آن بروز بیماری های مزمنی مثل دیابت می شود.
2-    مصرف سالاد به همراه سرکه قبل از وعده های غذایی:مطالعات محققین دانشگاه آریزونا ثابت کرده است که اگر افراد مبتلا به دیابت نوع 2 و یا افراد مستعد این بیماری قبل از شروع وعده های غذایی خود 2 قاشق چای خوری سرکه مصرف کنند، سطح قند خونشان پایین می اید. سرکه خاصیت دارویی دارد و حاوی اسید استیک است که  آنزیم تجزیه نشاسته را غیر فعال می نماید.
3-    ورزش و پیاده روی: تا آنجا که ممکن است راه بروید. حتی اگر وزنی کم نمی کنید ، این عادت سالمی است که باید حفظ شود. ورزش منظم و روزانه خطر ابتلا به دیابت را 80% کاهش می دهد.
4-    مصرف غلات و حبوبات را فراموش نکنید: این منابع غذایی سالم سرشار از فیبر است و احتمال ابتلا به بسیاری از بیماری های مزمن را کاهش می دهد.
5-    نوشیدنی قهوه مفید است: نوشیدن 5 تا 6 فنجان قهوه در روز خطر ابتلا به دیابت نوع دو را 29 تا 54% کاهش می دهد.
6-    از خوردن فست فوت ها اجتناب کنید: اگر بیش از دو مرتبه در هفته به سمت این جور غذاها رفتید، دچار اضافه وزن و مقاومت به انسولین می شوید.
7-    از مصرف بیش از اندازه گوشت قرمز اجتناب کنید: زنانی که بیش از 5 مرتبه در هفته گوشت قرمز می خورند مستعد ابتلا به دیابت نوع 2 خواهند بود.
8-    دارچین ، چاشنی مناسبی است: دارچین احتمال ابتلا به دیابت را کاهش می دهد. دارچین قند خون را کاهش داده و ترکیبات موجود در آن رسپتورهای انسولین را تحریک می کند.
9-    استرس و تنش را دفع کنید: زندگی پرتنش عصر حاضر افراد را بسیار آسیب پذیر و ضعیف نموده است . برای رهایی از این وضع باید اقدام اساسی صورت گیرد. هر فرد لازم است که با توجه به تجربه خود روش مناسبی برای دفع تنش و استرس استفاده کند. روش هایی مثل مدیتیشن، پیاده روی و یوگا بسیار مفید است.
10-    استراحت و خواب کافی در شب: حداقل 8 ساعت خواب بی وقفه درشب لازم است تا سیستم بدن را به تنظیم دوباره هدایت کند.
11-    فعالیت اجتماعی داشته باشید: گوشه گیری و انزوا و یا تجرد محرکی قوی برای ابتلا به دیابت است.
12-    انجام مرتب ازمایش خون: بسیاری از افراد از بیماری خود مطلع نیستند  تا زمانی که پیشرفت بیماری به مرحله ای برسد که علائم به صورت شدید و پایدار بروز کند . در حالیکه برای درمان موثر ، لازم است که تشخیص هر چه سریع تر انجام شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha