محققان موسسه ام آی تی تراشه ای رادیویی مشابه گوش داخلی انسان ابداع کرده اند که با استفاده از آن می توان با انواع تجهیزات الکترونیک ارتباط بی سیم برقرار کرد.

محققان ام آی تی موفق به تولید تراشه رادیویی پرسرعت و کم انرژی شده اند که مشابه گوش داخلی یا حلزونی گوش انسان بوده و می تواند با بسیاری از تجهیزات الکترونیکی ارتباط بی سیم برقرار کند.

این تراشه که به گوشهای داخلی طیف سنج نیز شهرت دارند نسبت به تمامی نمونه های مشابه که تا به حال توسط انسانها ساخته شده است از سرعت بیشتری داشته و از انرژی کمتری استفاده می کند.

حلزون گوش یا گوش داخلی طیف سنج ساختار و عملکردی مشابه حلزون طبیعی در گوش انسان داشته و از مکانیک سیال، فیزیوالکتریک و سیگنالهای نرونی برای تبدیل امواج صوت به سیگنالهای الکتریکی و ارسال آنها به مغز استفاده می کند. این تراشه ها توانایی دریافت دامنه گسترده ای از فرکانسهای صوتی را دارند. به بیانی دیگر این تراشه در انسان می تواند محدوده فرکانسهای 100 هرتز تا 10 هزار هرتز را دریافت کند.

بر اساس گزارش ساینس دیلی، دانشمندان ام آی تی با استفاده از اصول ساختاری این تراشه ها موفق به تولید نوعی جدید از آنها شدند که قادر به دریافت و درک سیگنالهای صوتی در فرکانسهایی در محدوده میلیون هرتز خواهد بود. در این صورت با استفاده از چنین ابزاری می توان با بسیاری از ابزار الکترونیکی از جمله تلفنهای همراه، تلویزیون، رادیو و اینترنت ارتباط بی سیم برقرار کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha