برغم مقاومت برخی تولید کنندگان مایعات اسیدی و قلیایی ، پیگیری ها نتیجه داد و سازمان غذا و دارو در اقدامی نجات بخش، بخشنامه ممنوعیت به کار گیری زنگ های شاد در بسته بندی این مواد را صادر کرد.

نصب قفل کودک بر بسته بندی مایعات اسیدی و قلیایی الزامی شد

سلامت نیوز: برغم مقاومت برخی تولید کنندگان مایعات اسیدی و قلیایی ، پیگیری ها نتیجه داد و سازمان غذا و دارو در اقدامی نجات بخش، بخشنامه ممنوعیت به کار گیری زنگ های شاد در بسته بندی این مواد را صادر کرد.


مدیرکل نظارت بر فراورده های غذایی آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو گفت: شرکت های تولیدی مایعات اسیدی و قلیایی قوی، ملزم به استفاده نکردن از رنگ های جذاب و اسانس و نیز استفاده از قفل کودک در بسته بندی ها شده اند.
 
به گزارش سلامت نیوز به نقل از سازمان غذا و دارو، هدایت حسینی افزود: با توجه به آمارهای رسیده از برخی بیمارستان های تخصصی کودکان درمورد مصرف خوراکی مواد سوزاننده مانند مایعات اسیدی و قلیایی و لوله بازکن ها توسط کودکان به دلیل داشتن رنگ های شاد و طرح های جذاب روی بسته بندی های اینگونه مواد، طی بخشنامه ای به معاونان غذا و دارو سراسر کشور اعلام شد که شرکت های تولیدی این فرآورده ها را ملزم به استفاده از قفل و درپوش کنند تا به راحتی توسط کودکان باز نشود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین به معاونت های غذا و دارو سراسر کشور اعلام شده تا به شرکت های تولید مایعات قلیایی اعلام کنند که از رنگ ها و طرح های جذاب در بسته بندی این محصولات استفاده نکنند.

حسینی تصریح کرد: همچنین درمورد محلول های لوله بازکن که مشمول اخذ پروانه ساخت از این اداره کل نیستند، طی نامه ای مراتب فوق به سازمان صنعت، معدن و تجارت اعلام شده است.

مدیرکل نظارت بر فراورده های غذایی آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو به بخشنامه دیگر اعلام شده به معاونان غذا و دارو سراسر کشور اشاره کرد و گفت: شرکت های تولید کننده جرم گیر، سفید کننده و محصولات مشابه مجاز به کاربرد اسانس در اینگونه محصولات نبوده و موظفند با صدور مجوز برای مایعات اسیدی معطر مخالفت کنند.

حسینی یادآور شد: اکنون تعدادی از محصولات نسبت به اصلاح بسته بندی اقدام کرده اند که نمونه های آن به این اداره کل ارسال شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha