سلامت نیوز: وزیر آموزش و پرورش از ثبت‌نام ۴۸ هزار دانش‌آموز افغانی در مدارس کشور به دستور رهبر انقلاب خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا، نشست خبری علی‌اصغر فانی (وزیر آموزش و پرورش) دقایقی پیش با حضور تمامی معاونان وی در دبستان شهدای معلم منطقه ۵ آغاز شد.

وزیر آموزش و پرورش در این نشست با اشاره به اینکه در سال تحصیلی ۹۴ـ۹۵ در ادامه فعالیت‌های قبلی آموزش و پرورش ۵ سیاستی که قبلا اعلام شده با قوت ادامه خواهد داشت، اظهار کرد: به استناد آخرین آمار ثبت‌نامی، دانش‌آموزان تا پایان ۲۲ شهریور بدون بزرگسالان ۱۲ میلیون و ۴۸۰ هزار نفر هستند، در حالی که این آمار نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۱۲ میلیون و ۶۱ هزار نفر بود.

فانی با بیان اینکه برای مهر ۹۴ هزار و ۳۰۰ مدرسه با قریب به ۸ هزار کلاس با زیربنای یک میلیون و ۱۵۰ هزار مترمربع تحویل آموزش و پرورش داده شده است، گفت: در این فضای آموزشی ۲۵۰ هزار دانش‌آموز به تحصیل خواهند پرداخت. همچنین علاوه بر این هزار و ۳۰۰ مدرسه حداقل ۷۰۰ مدرسه دیگر تا پایان سال ۹۴ تحویل آموزش و پرورش داده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در مهر ۹۴ حداقل ۴۰ هزار کلاس درس در کشور با بخاری نفتی خداحافظی خواهند کرد به بحث توسعه مدارس غیر دولتی اشاره کرد و گفت: درصد دانش‌آموزان شاغل به تحصیل در مدارس غیردولتی در سال ۹۴-۹۵ به بیش از .۸ ۱۱ درصد خواهد رسید.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به برگزاری آزمون استخدامی این وزارت‌خانه در ۲۷ شهریور امسال گفت: این آزمون برای پذیرش ۵ هزار نفر برگزار می‌شود و دانشگاه فرهنگیان یک دوره آموزشی یکساله را برای این ۵ هزار نفر برگزار خواهد کرد و شرط پذیرش در آموزش و پرورش کسب صلاحیت‌های معلمی در پایان یکسال دوره آموزشی است.

وی با بیان این مطلب که برای مهر ۹۴، ۱۰۶ مدرسه در ۷۶ کشور خارجی بازگشایی می‌شود، خاطر نشان کرد: در داخل کشور نیز ما میزبان اتباع بیگانه از جمله افغانی‌ها و عراقی‌ها هستیم و بیش از ۴۰۸ هزار دانش‌اموز اتباع بیگانه در مدارس داخل کشور مشغول به تحصیل هستند و امسال به دستور رهبری بیش از ۴۸ هزار دانش‌آموز افغانی در مدارس داخل کشور تا امروز ثبت‌نام شده‌اند.

فانی با اشاره به سیاست استقرار مدیریت یکپارچه پیش‌دبستانی ادامه داد: پیش‌دبستانی متولیان مختلفی داشته و با اظهار نظر معاونت حقوقی رئیس جمهور مدیریت یکپارچه پیش‌دبستانی به استناد سیاست کلی رهبر انقلاب به آموزش و پرورش محول شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha