دوشنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۶
کد خبر: 161494

رییس سازمان حج و زیارت پس از عیادت از مجروحان ایرانی بستری شده در بیمارستان سعودی مکه، گفت: رفتار با مجروحان ایرانی بر اساس اعلام پزشکان ایرانی مرکز پزشکی حج و زیارت که در بیمارستان‌های مکه مستقر شده‌اند، در سطح خوب و قابل قبولی است.

سلامت نیوز:رییس سازمان حج و زیارت پس از عیادت از مجروحان ایرانی بستری شده در بیمارستان سعودی مکه، گفت: رفتار با مجروحان ایرانی بر اساس اعلام پزشکان ایرانی مرکز پزشکی حج و زیارت که در بیمارستان‌های مکه مستقر شده‌اند، در سطح خوب و قابل قبولی است.


به گزارش  سلامت نیوز به نقل ازایسنا، سعید اوحدی که در بیمارستان ملک فیصل مکه برای عیادت مصدومان ایرانی حادثه مسجدالحرام حضور یافته بود، اظهار کرد: مدیریت و کادر درمانی بیمارستان، سرکشی‌های لازم را از بیماران ایرانی دارند و رفتار و رسیدگی آن‌ها مطلوب است. رفتار آن‌ها با مجروحان ایرانی بر اساس وجدان و وظیفه کاری است.


دکتر نادر بن حمزه مطیر، رییس سعودی بیمارستان ملک فیصل که در عیادت از مجروحان ایرانی حادثه مکه مکرمه رییس سازمان حج را همراهی می‌کرد، درباره‌ فرآیند درمان مجروحان توضیح داد: بیماران آسیب‌دیده که به بیمارستان‌های سعودی انتقال داده می‌شوند، در ابتدا جداسازی اولیه شده و طی دو یا سه ساعت ابتدایی حضور در بیمارستان معاینات لازم از آن‌ها صورت می‌گیرد تا علایم جراحت کاملاً مشخص شده و بروز داده شود و سپس به بخش‌های مرتبط بیمارستان، انتقال داده می‌شوند.


وی افزود: دولت عربستان تمهیداتی اندیشیده تا مجروحانی که نمی‌توانند حج‌شان را انجام دهند، همراه با اتومبیل مخصوص به همراه پزشک و پرستار به عرفات و مشاعر مقدسه انتقال داده شوند تا مناسک‌شان را انجام داده و به بیمارستان بازگردانده شوند.

رییس بیمارستان ملک فیصل ادامه داد: طبق دستورالعمل و بر اساس وظیفه انسانی، خدمت به زائران خانه خدا وظیفه ما است و ما هیچ منتی بر کسی نداریم و فقط می‌خواهیم که زائران بستری شده در بیمارستان برای ما دعا کنند.

در حال حاضر هفت زائر ایرانی مجروح شده در حادثه روز جمعه‌ی مکه در بیمارستان‌های این شهر بستری هستند. همچنین 25 مصدوم ایرانی بستری شده در بیمارستان مرکز پزشکی حج و زیارت در مکه پس از بهبودی به کاروان‌های خود برگشته‌اند و هنوز وضعیت سه زائر مفقود شده‌ی ایرانی مشخص نشده است.







برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha