فانی:جداسازی کودکان کار از سایر دانش آموزان در مدارس صحت ندارد

سلامت نیوز:وزیر آموزش و پرورش نسبت به جداسازی کودکان کار از سایر دانش‌آموزان و تاسیس مدرسه‌ای ویژه آنان واکنش نشان داد.

به گزارش سلامت نیوز علی‌اصغر فانی ،وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه بنابر اظهارات نماینده سمن‌ها در اتاق فکر شورای ساماندهی کودکان کار و خیابان، آموزش و پرورش نسبت به آیین‌نامه ساماندهی کودکان کار ایراد گرفته و بر این نظر است که باید مدرسه‌ای مخصوص کودکان کار و خیابان تاسیس شود، چرا که کودکان آسیب‌دیده نباید وارد مدارس عادی شوند، زیرا ممکن است؛ این کودکان به دلیل تجربیات خود به سایر کودکان آسیب‌ بزنند، گفت: چنین چیزی صحت ندارد، بنده به عنوان مسئول دستگاه وزارت آموزش و پرورش می‌گویم؛ هیچ دانش‌آموزی در هیچ جای ایران نباید محروم از تحصیل بماند و این وظیفه ذاتی آموزش و پرورش است که برای تمامی دانش‌آموزان مدرسه مهیا کند و اگر کودکی در سنین تحصیل به مدرسه نمی‌رود، ممکن است؛ خانواده او نمی‌گذارد و یا مشکلات اقتصادی مانع از این موضوع شود.

وی افزود: در سالی که گذشت؛ 110 مدرسه تک‌دانش‌آموزی و 4800 مدرسه با کمتر از 5 دانش‌آموز داشتیم و این نشان می‌دهد که آموزش و پرورش در راستای سیاست‌های دولت تدبیر و امید دقت لازم را دارد که عدالت آموزشی را گسترش دهد، اما در این بین ممکن است؛ مشکلات اقتصادی و فرهنگی و یا عدم همکاری سایر دستگاهها برخی دانش‌آموزان از تحصیل باز بمانند. مدیریت این فضا از یک دستگاه آموزش و پرورش خارج است، اما ما از طریق وزارت کشور و استفاده از ابزار و ملزومات این وزارتخانه و همکاری استانداری‌ها، فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها و همچنین استفاده از امکانات وزارت رفاه باید بتوانیم مشکلات پیش‌روی این کودکان و تحصیل آنها را فراهم کنیم.

فانی ادامه داد: یکی دو هفته آینده با وزیر رفاه در این خصوص جلسه‌ای خواهم داشت و با جزئیات در خصوص تحصیل کودکان کار محروم از تحصیل صحبت خواهیم کرد. همه تلاش ما این است که عوامل جانبی که باعث می‌شود؛ دانش‌آموزان محروم از تحصیل شوند را مدیریت کنیم.

در همین رابطه دیمه‌ور (معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش) در پاسخ به این سوال با اشاره به اینکه خبر جداسازی کودکان کار از سایر دانش‌آموزان صحت ندارد، اظهار داشت: آموزش و پرورش با همکاری وزارت رفاه پیش‌بینی‌هایی را برای آموزش کودکان محروم از تحصیل انجام داده است و ما معتقدیم که این کودکان باید در کنار سایر دانش‌آموزان تحصیل کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha