دوشنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۹
کد خبر: 161521

دکتر محمدباقر لاریجانی در نشست خبری با محوریت گام چهارم طرح نظام سلامت که امروز در وزارت بهداشت برگزار شد،از لغو شرط سنی برای شرکت در آزمون دستیاری خبر داد.

شرط سنی آزمون دستیاری تا اطلاع ثانوی لغو شد

سلامت نیوز:دکتر محمدباقر لاریجانی در نشست خبری با محوریت گام چهارم طرح نظام سلامت که امروز در وزارت بهداشت برگزار شد،از لغو شرط سنی برای شرکت در آزمون دستیاری خبر داد.


به گزارش سلامت نیوز ، معاون آموزشی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به قانونی مبنی بر محدودیت سنی برای شرکت در آزمون دستیاری اظهار کرد: بازنگری این قانون در دستور کار شورا قرار گرفته است و تا اطلاع ثانوی اجرا نمی‌شود.

معاون آموزشی وزیر بهداشت درباره شرط سنی برای شرکت در آزمون دستیاری خاطر نشان کرد : شورای آموزش پزشکی تخصصی از بالاترین مراجع تصمیم گیری در سطح وزارت بهداشت است که بحث شرط سنی در آزمون دستیاری را مطرح کرد و معاونت آموزشی وزارت بهداشت این مصوبه را ابلاغ کرد.

البته قبلا قانونی وجود داشت که برای تحصیل رزیدنت شرط سنی نباید وجود داشته باشد. اما این طرح در دستور کار شورا قرار گرفت برای 10 الی 15 رشته شرط سنی گذاشته شد.

دکتر لاریجانی افزود: برخی از استدلال‌ها مانند حقوق شهروندی، دانش آموختگانی که خود را برای این آزمون آماده کردند و غیره ایجاب کرد تا این قانون مجددا در دستور کار شورا قرار بگیرد. البته این شرط سنی برای رشته‌های مختلف متفاوت بوده و بین 30 تا 40 سال تعیین شده بود.

وی تاکید کرد: با توجه به صحبت‌هایی که با وزیر بهداشت در این زمینه صورت گرفت این طرح مجددا در دستور کار شورا قرار گرفته است و تا اطلاع ثانوی اجرایی نمی‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha