رئیس گروه ارزیابی خدمات بیمارستانی سازمان بیمه خدمات درمانی گفت: پوشش بیمه‌ای برخی از داروهای بیماران خاص در سال‌جاری افزایش یافت.

محمدمهدی تدین اظهار داشت: بر اساس رقم سرانه پیشنهادی برآورد می‌شود تعرفه خدمات آزمایشگاهی و رادیولوژی برای سال جاری تا 15درصد افزایش داشته باشد.
وی تصریح كرد: افزایش نرخ خدمات در مورد داروها احتمالاً به 25 تا 30 درصد می‌رسد بنابراین به طور میانگین20درصد افزایش هزینه در سر فصل‌های ارائه خدمات پیش‌بینی می‌شود.
تدین در خصوص اعتبارات اختصاص یافته به بیماران خاص در سال جاری افزود: برای امسال 35 میلیارد تومان برای تأمین هزینه‌های درمان بیماران خاص پیش بینی شده است كه این اعتبار، كفاف هزینه‌های بیماران خاص را نمی‌دهد و سازمان بیمه با این مقدار اعتبار با كسری اعتبار مواجه می‌شود.
رئیس گروه ارزیابی خدمات بیمارستانی بیمه خدمات درمانی با اشاره به پوشش بیمه‌ای داروهای خارجی بیماران ام.اس و هزینه بالای این داروها تصریح كرد: بر اساس مصوبه شورای عالی بیمه خدمات درمانی كشور، چنانچه دارویی تولید داخلی نداشته باشد و در لیست فهرست داروهای مجاز ایران قرار گیرد، هزینه آن در بسته تعهد بیمه‌ای پرداخت می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha