بر اساس بررسی نشریه «دانش‌آموز در آینه مطبوعات»، عدم تحرك به دلیل آپارتمان‌ نشینی، مشكلات بهداشت جسمی دانش‌آموزان را افزایش داده است.

بر اساس بررسی پنجاه و چهارمین شماره نشریه «دانش‌آموز در آینه مطبوعات» كه توسط روابط عمومی و امور بین‌الملل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان منتشر می‌شود، دایره عواملی كه بهداشت جسمی و روانی دانش‌آموزان را تهدید می‌كند، روز‌به‌روز در حال افزایش است.
این گزارش می‌افزاید: بی‌توجهی به تغذیه سالم، نبود تحرك به واسطه آپارتمان نشینی، گسست بین نسل‌ها و ناكارآمدی اهرم‌های كنترل، سبب شده است تا مشكلات بهداشت جسمی دانش‌آموزان افزایش پیدا كند.
بنابراین گزارش، این عوامل در شرایطی به‌وجود آمده است كه از دوره كودكی با عنوان بهترین زمان برای آموزش الگوهای صحیح زندگی یاد می‌شود.
این گزارش می‌افزاید: وجود بیماری‌های رو‌ به گسترش در دنیای ماشینی همچون چاقی، دیابت، قلبی و فشار خون، بیش از آنكه با پیشرفت‌های علمی درمان شود، می‌تواند با تغییر عادات غذایی، رفتار و تغییر نگرش زندگی قابل كنترل باشد.
بر پایه این گزارش، بهترین زمان برای تغییر نگرش‌ها، عادات غذایی، بهداشتی و توجه به اهمیت سلامت فردی و به تبع آن، سلامت جامعه دوره كودكی و نوجوانی است.
این گزارش می‌افزاید: با توجه به اینكه بخش زیادی از دوره كودكی و نوجوانی در مدرسه سپری می‌شود، می‌توان با آموزش صحیح، چگونگی تأمین بهداشت فردی و تغذیه سالم را به بچه‌ها آموخت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha