بنا بر گزارش بهداشت جهانی، انتشار آنفلوانزای خوكی در سراسر جهان ادامه دارد.

انتشار ویروس A/H1N1 در سراسر جهان ادامه دارد.
براساس گزارش سازمان جهانی بهداشت، آنفلوانزای خوكی در 64 كشور مشاهده شده است كه بیشترین شیوع مربوط به آمریكای شمالی است.
براساس این گزارش، مقامات كره جنوبی روز یك‌شنبه اعلام كردند مورد جدیدی از ابتلای آنفلوانزای خوكی در این كشور كشف شده و آمار كل مبتلایان به 47 نفر رسیده است.
وزارت سلامت كشور سنگاپور با مثبت اعلام كردن پاسخ آزمایش یك زن 39 ساله نخستین مورد انتقال آنفلوانزای خوكی در این كشور را تأیید كرد؛ این زن اندونزیایی اخیراً سفر خارجی نداشته و با فردی مبتلا به این ویروس ارتباط نزدیك داشته است.
این گزارش در ادامه می‌افزاید: آمار كل مبتلایان این كشور به 15 نفر رسیده است كه 14 نفر آنها مسافرت خارجی داشته‌اند.
در شهر پكن پایتخت چین، شنبه شب 2 مورد جدید از ابتلا به بیماری اعلام شده است و آمار كل مبتلایان در این كشور را بدون در نظر گرفتن مبتلایان كشورهای هونگ‌كنگ، ماكائو و تایوان‌، به 72 نفر رساند؛ اغلب مبتلایان در این كشور زنان چینی هستند كه اخیراً مسافرت خارجی داشته‌اند.
مقامات بهداشت كشور هند روز شنبه اعلام كردند 3 مورد جدید از ابتلا به این ویروس مشاهده شده و آمار كل مبتلایان به 8 نفر رسیده است.
در كشور ژاپن نیز بر اساس آخرین آمار با كشف 5 مورد جدید، آمار مبتلایان به 420 نفر رسیده است.
مقامات ژاپنی اعلام كرده‌اند 2 زن 21 و 23 ساله كه هر دو كارمند فرودگاه ناریتای این كشور هستند، آخرین مبتلایان به این ویروس هستند.
كشور مالزی نیز از كشف 2 مورد جدید از ابتلا به این ویروس خبر داد؛ تعداد كل مبتلایان در این كشور به 7 نفر رسیده است؛ یك زن استرالیایی كه روز جمعه وارد كوالالامپور شده آخرین مورد كشف شده از مبتلایان است.
در ادامه این گزارش آمده است: مقامات استرالیایی شنبه شب اعلام كردند با احتساب 14 مورد جدید آمار مبتلایان به آنفلوانزای خوكی به یك هزار و 20 نفر رسیده است؛ بخش اعظم این مبتلایان یعنی 874 نفر در استان جنوبی ویكتوریا این كشور گزارش شده است.
این گزارش می‌افزاید: جمهوری دومینیكن روز شنبه نخستین مورد فوت ناشی از ابتلا به این ویروس را تأیید كرد؛ همچنین 16 مورد ابتلای جدید به این ویروس آمار كل مبتلایان را به 60 نفر رسانده است.
مقامات انگلیسی روز شنبه 19 مورد انتقال ویروس A/H1N1 در سطح این كشور را تأیید كردند كه آمار كل مبتلایان را به 528 هزار و 382 نفر می‌رساند؛ همچنین 141 نفر در اسكاتلند، 3 نفر در ایرلند شمالی و 2 نفر نیز در ولز به آنفلوانزای خوكی مبتلا شده‌اند؛ بالاترین آمار ابتلا به آنفلوانزای خوكی در اروپا به كشور انگلیس تعلق دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha