سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس عمل نکردن به وظایف و داشتن رفتارهای خلاف قاعده و قانون را به عنوان جرایم انجام شده در مرتکب شده در آسایشگاه معلولان در فردیس کرج برشمرد و گفت: در این آسایشگاه رفتارهای خلاف قانون و اخلاقی با افرادی شده است که قدرت دفاع از خود را ندارند لذا باید مجازات آن‌ها تشدید ‌شود.

سلامت نیوز:سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس عمل نکردن به وظایف و داشتن رفتارهای خلاف قاعده و قانون را به عنوان جرایم انجام شده در مرتکب شده در آسایشگاه معلولان در فردیس کرج برشمرد و گفت: در این آسایشگاه رفتارهای خلاف قانون و اخلاقی با افرادی شده است که قدرت دفاع از خود را ندارند لذا باید مجازات آن‌ها تشدید ‌شود.


 به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ،محمد علی اسفنانی در واکنش به انتشار اخباری در مورد احراز شکنجه با زنجیر در آسایشگاه معلولان در فردیس کرج گفت: هر نوع آزار واذیت از لحاظ قانونی، شرعی و عرفی خلاف شرع و قانون و اخلاق است، کار ناپسندی که هیچ کسی نمی‌تواند بر چنین اقدامی صحه بگذارد.
وی ادامه داد: انجام این نوع رفتارها نسبت به افرادی همچون افراد مسن، ‌کودکان و معلولان که قدرت دفاعی از خود ندارند و به مراقبت بیشتر نیازمندند، به مراتب ناپسندیده‌تر است و از لحاظ قانونی مجازات این افراد نسبت به مرتکبین به چنین جرمی با افراد سالم تشدید می‌شود و قطعا باید برخوردهای لازم صورت گیرد.
اسفنانی با بیان اینکه پرسنل آسایشگاه‌های معلولان وظیفه مراقبت و نگهداری از معلولان را به عهده دارند، گفت: این افراد به مراقبت ویژه نیاز دارند به همین دلیل پرسنل این آسایشگاه‌ها علاوه بر رعایت اخلاق، در ازای حقوق دریافتی هر چند اندک مکلف به مراقبت ویژه هستند و مسوولان آسایشگاه نیز باید نظارت های لازم را اعمال کنند.


سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در ادامه عمل نکردن به وظایف و داشتن رفتارهای خلاف قاعده و قانون را به عنوان جرم‌های مرتکب شده در این آسایشگاه برشمرد و گفت: در این آسایشگاه رفتارهای خلاف قانون و اخلاقی با افرادی شده است که قدرت دفاع از خود را ندارند لذا باید مجازات آن‌ها تشدید ‌شود.


وی همچنین با بیان اینکه این گونه اتفاقات آثار اجتماعی منفی و خطرناکی را به دنبال خواهد داشت افزود: این اتفاقات باعث تغییر نگاه مردم و حتی سلب شدن اعتمادشان به آسایشگاه‌ها می‌شود که از این منظر نیز باید مجازات مرتکبین به این جرایم تشدید شود.
اسفنانی در توضیح جرم مسوول این آسایشگاه گفت: وظیفه مسوول آسایشگاه نظارت بر کار پرسنل و رعایت قانون است لذا حتی اگر خودشان دخالتی در این جرایم نداشته باشند و اظهار بی اطلاعی کنند، مسوولیت از آن‌ها سلب نمی شود، جرمش این افراد ترک فعل و عدم نظارت است که مناسب با این جرایم باید برخوردهای لازم صورت گیرد.


وی در توضیح جرم مرتکبین به این جرایم در این آسایشگاه گفت: مرتکبین به این اقدامات به دو گروه تقسیم می‌شوند گروه اول مباشرین هستند که اقدام به آزار و اذیت کرده‌اند و باید مجازات مربوط به آزار و اذیت و ترساندن و حبس کردن در مورد آن‌ها اعمال شود، گروه دوم کسانی هستند که معاونت در جرم داشته‌اند، افرادی که علی رغم داشتن اطلاع، به پلیس گزارش نداده‌اند و یا شرایط را تسهیل کرده‌اند که با آن‌ها نیز باید طبق قانون برخورد شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha