کارشناس حلال اداره سازمان غذا و دارو گفت: واردات از تمامی کارخانجات ژلاتین در خارج از کشور، منوط به تایید کارخانه از سوی سازمان غذا و داروست.

سلامت نیوز:کارشناس حلال اداره سازمان غذا و دارو گفت: واردات از تمامی کارخانجات ژلاتین در خارج از کشور، منوط به تایید کارخانه از سوی سازمان غذا و داروست.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، سیروس بلندنظر،شرایط واردات محموله‌های ژلاتین را به کشور بیان نمود.


وی گفت: تمامی محموله‌های ژلاتین وارداتی به کشور پس از تایید شرایط فنی و بهداشتی کارخانه تولید کننده خارجی و تایید آنالیزهای مربوطه توسط سازمان غذا و دارو و همچنین تایید حلیت کالای فوق الذکر توسط مراجع ذیصلاح سازمان غذا و دارو و تایید ادره کل نظارت بر مواد خوراکی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو اجازه ترخیص و مصرف پیدا می کنند.


وی گفت: در همین راستا تمامی کارخانجات ژلاتین در خارج از کشور پس از تایید شرایط فنی و بهداشتی و بازرسی توسط کارشناسان متخصص سازمان غذا و دارو و طرح در کمیته فنی و قانونی اجازه صادرات محصول خود را به کشور ما پیدا می‌کنند.


کارشناس حلال اداره کل نظارت بر مواد خوراکی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو در ادامه افزود: لذا  تا دریافت تمامی مجوزهای مربوطه از ورود هرگونه ژلاتین خوراکی، غیرخوراکی و صنعتی به کشور جلوگیری به عمل خواهد آمد.


بلندنظر در پایان گفت: متقاضیان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با ادره نظارت بر فرآورده‌های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو در ارتباط باشند.

       

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha