سلامت نیوز:اعضای خانواده‌ای که در مسیر مجلس میهمانی دچار مسمومیت هولناک گاز کلر شده بودند، هنوز باور ندارند نجات یافته‌اند.
مادر خانواده و پسر خردسالش همچنان به خاطر شدت مسمومیت شرایط بحرانی دارند.
ساعت 21 شامگاه شنبه 21 شهریورماه اهالی روستای قلعه‌چنعان اهواز متوجه بوی نامطبوع گاز کلر شدند و یکی پس از دیگری بی‌هوش روی زمین افتادند.
انتشار این گاز سمی 100 زن، مرد و کودک روستایی را راهی بیمارستان سینای اهواز کرد. نخستین خانواده‌ای که دچار مسمومیت شدید شدند، اعضای یک خانواده پنج نفره بودند که به میهمانی شبانه می‌رفتند و در مسیر جاده مسموم شده و بی‌هوش روی زمین افتادند.
«عبدالزهرا عموری» 37 ساله که با همسر و سه فرزندش از خانه‌شان برای میهمانی شبانه به سمت روستای چنعان می‌رفتند، ناگهان در مسیر دچار حادثه و توقف در جاده شدند.
پنج عضو این خانواده همگی با استنشاق بوی نامطبوعی از خودرو پیاده شده و سپس یکی پس از دیگری دچار مسمومیت شدید شدند.
پدر خانواده درباره این حادثه به شوک گفت: شب حادثه با همسر، دو دختر و پسر کوچکم برای رفتن به میهمانی آماده شده و از خانه خارج شدیم. 500 متر از خانه دور نشده بودیم که ناگهان بویی نامطبوع فضای خودرو را پر کرد و با بچه‌ها از خودرو پیاده شدیم، به سرفه افتاده بودیم. در جاده اصلی یک کپسول گاز بود که بو از آن پراکنده و در محیط پیچیده بود. خیلی ترسیدم، نمی‌دانستم باید چه کنم. خودم حالم بد شده بود و می‌دیدم که زینب 9 ساله‌ام، ریحانه 6 ساله و عباس 3 ساله‌ام سرفه کرده و ناگهان به زمین افتاده و بی‌هوش شدند.
با این حال همسرم «ایران» 35 ساله در حالی که خودش دائم سرفه می‌کرد، تلوتلوزنان خودش را به بچه‌ها رساند تا کمکشان کند اما بی‌هوش به زمین افتاد. خودم سرم گیج می‌رفت و با چشمانی تیره و تار می‌توانستم این صحنه را ببینم اما قدرت هیچ کاری را نداشتم. حتی نتوانستم سوار خودرو شوم و خانواده‌ام را از آنجا دور کنم. وقتی موتورسواری را دیدم که به سمتمان می‌آید، نور امیدی به دلم افتاد، چیزی به یاد ندارم اما بعد متوجه شدم مرد موتورسوار نیروهای امدادی را خبر کرده و به کمک ما آمد و وی هم برای کمک به ما در این حادثه دچار مسمومیت شد.
وی ادامه داد: من و خانواده‌ام نخستین افرادی بودیم که به دلیل مسمومیت از استنشاق گاز کلر راهی بیمارستان سینا شدیم و پس از ما موجی از افراد مسموم وارد آنجا شدند که حال همه‌شان مثل ما و حتی وخیم‌تر بود. بعد از درمان‌های اولیه، من و دو دخترم زینب و ریحانه از بیمارستان مرخص شدیم اما «ایران» همچنان در قسمت CCU بیمارستان سینا بستری است و عباس هم برای مداوا به بیمارستان ابوذر اهواز منتقل شد و امیدوارم هرچه زودتر حالشان خوب شود.
عبدالزهرا گفت: تحقیقات پلیسی نشان می‌داد که یک معتاد ولگرد با سرقت کپسول گاز کلر از یک صافکاری با موتور آن را نزدیک روستای چنعان آورده و با ضربات چکش شیر کپسول را شکسته و باعث نشت گاز شده است که وی پس از این کار در حالی که می‌خواسته فرار کند، از سوی اهالی محل و پلیس دستگیر شده است.
بنابر این گزارش، این معتاد از اهالی روستا نبوده و با جثه ضعیفش بسختی کپسول را به منطقه آورده است. این مرد در حال حاضر در اختیار پلیس است.

منبع:روزنامه ایران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha