یکشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۵:۱۲
کد خبر: 16170

به خاطر تجمع موی انسان، ترشحات بدن، پرز و موی حیوانی، باکتری ها، مواد ریز ، گرد و غبار، فیبرها ، اجزاء حشرات ، کرک ها و.. . تشک و بالش باعث ایجاد حساسیت و آسم در افراد می شوند.

به گزارش گروه ترجمه سلامت نیوز،هر فرد به  طور متوسط  در هر ساعت یک و نیم میلیون سلول پوستی را دفع کرده و یک چهارم گالن تعریق خواهد داشت (حتی در زمانی که هیچ تحرکی ندارد).این سلول های پوستی در بالش و تشک انباشته شده و مامنی مناسب برای رشد میکروب ها خواهند شد. اگر این حقیقت چندان واضح نیست ، بد نیست بدانید که وزن تشک هر 10 سال دوبرابر میشود!

و این افزایش وزن به خاطر تجمع موی انسان، ترشحات بدن، پرز و موی حیوانی، باکتری ها، مواد ریز ، گرد و غبار، فیبرها ، اجزاء حشرات ، کرک ها و.. می باشد. بعد از 5 سال ، 10% از وزن بالش را گرد و غبار تشکیل می دهد و این ها موادی است که شما در هنگام خواب استنشاق خواهید کرد و همین امر باعث وخیم تر شدن حساسیت و یا آسم می شود.

راه حل: تشک و بالش خود را با ملحفه ای تمیز بپوشانید. این پوشش مانع از ورود و خروج میکروب به تشک و بالش می شود و شما نیز در امان خواهید بود. همچنین لازم است که هر هفته ملحفه ها را در آب گرم بشویید. بهترین حرارت آب برای شستشو 130 تا 150 درجه فارنهایت می باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha