مدیرکل اداره سلامت شهرداری تهران از برگزاری کنگره «خانواده و سلامت جنسی» در پایتخت خبرداد.

سلامت نیوز: مدیرکل اداره سلامت شهرداری تهران از برگزاری کنگره «خانواده و سلامت جنسی» در پایتخت خبرداد.

سمانه زمانی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه خانواده رکن اصلی جامعه است و صیانت از آن و حفظ کیان این واحد ارزشمند از اساسی‌ترین ضروریت‌های دینی و اجتماعی است، گفت: دراین میان توجه صحیح و معقولانه به غرائز جنسی در زوجین به عنوان غریزه‌های طبیعی، یکی از ضروریات زندگی بشری است و نقش بسزایی در حفظ ارتباط سالم عاطفی بین زوجین، سلامت روان و تحکیم بنیان خانواده دارد.

وی با بیان اینکه پیدایش انگیزه جنسی جنبه‌های زیستی دارد اما برآوردن نیاز و نحوه کنترل آن جنبه اجتماعی دارد، اظهارکرد: سلامت جنسی فقط منحصر به دوران باروری افراد نمی گردد، بلکه سلامت جنسی از دوران جنینی و بدو تولد تا زمان مرگ در زنان و مردان اهمیت دارد، بنابراین می‌باید در همه مراحل زندگی به جنبه های مختلف سلامت جنسی افراد و پیشگیری و درمان رفتارهایی که بر سلامت جنسی فرد اثرات نامطلوب دارد پرداخته شود.

مدیر کل اداره سلامت شهرداری تهران با بیان اینکه تحقق شعار «سلامت جنسی در تحکیم بنیان نهاد خانواده»، نیازمند توجهی خاص به دستورات حیات بخش دین مبین اسلام پیرامون تربیت جنسی سالم در دوران قبل و بعد از بلوغ است، گفت: با توجه به اینکه امروزه دسترسی به رسانه‌های مختلف دیداری، شنیداری و الکترونیکی برای کودکان و نوجوانان آسان و همچنین رشد شبکه‌های مجازی به عنوان محلی برای کسب اطلاعات غیرعلمی و نابجا بدون توجه به حفظ ارزشها و باید و نبایدها روز افزون شده است، لذا تعلیم این گروه از جامعه برای واکسینه شدن آنها در مقابل خطرات ضروری به نظر می رسد.

وی افزود: کسب مهارتهای لازم برای پیشگیری از این خطرات در کنار آموزش مسئولان و مشاوران مدارس و والدین برای رویارویی صحیح با موضوع سلامت جنسی جوانان و نوجوانان و تربیت جنسی صحیح کودکان که با ارزشهای خانوادگی و دینی در هم آمیخته باشد، کمک خوبی به حفظ و ارتقاء سلامت جنسی این گروه خواهد کرد.

زمانی با بیان اینکه یکی از اهداف مهم اداره کل سلامت معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، توجه به بُعد سلامت معنوی شهروندان است، ادامه داد: با همکاری دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی به دنبال طرح موضوعات این‌چنینی و دستیابی به راهکارهایی هستیم که باعث تحکیم بنیان کانون خانواده می‌گردد. به عنوان مثال کنگره خانواده و سلامت جنسی با مشارکت شهرداری تهران برگزار می شود که موضوعاتی همچون اختلالات جنسی مردان و زنان، تشخیص اختلالات جنسی،شیوع اختلالات جنسی، آسیب شناسی اختلالات جنسی، آموزش و پرورش عمومی و تربیت جنسی، آموزش عالی و تربیت جنسی، سن ازدواج و سلامت جنسی و.. مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه ششمین کنگره «خانواده و سلامت جنسی» از دوم تا چهارم دی‌ماه سال جاری با مشارکت اداره کل سلامت معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در سالن ایوان شمس برگزار می‌شود، گفت: زمان ارسال مقالات تا پایان مهرماه تمدید شده، لذا در این فرصت بدست آمده از تمامی پژوهشگران و صاحب‌نظران درحوزه مسائل جنسی در رشته‌های مختلف از جمله علوم رفتاری و تربیتی، علوم اجتماعی و مردم شناسی، علوم دینی، حقوق، علوم پزشکی، روانشناسی و سایر رشته‌های مرتبط صمیمانه دعوت می‌کنیم تا با ارسال مقاله و مشارکت فعال و تاثیرگذار خود بر غنای علمی کنگره بیفزایند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha