چهارشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۵:۲۰
کد خبر: 16180

انجمن قلب آمریكا نسبت به خطر جراحی در افراد چاق هشدار داد.

متخصصان مركز مشاوره علمی انجمن قلب آمریكا اعلام كردند: افراد بسیار چاق كه تحت عمل جراحی قرار می‌گیرند به میزان زیادی در معرض خطر ابتلا به مشكلات قلبی، عفونتهای زخمی و ناراحتی‌های دیگر هستند و اغلب به زمان بیشتری برای بستری بدون در بیمارستان نیاز دارند.

بر اساس این گزارش، در یك تحقیق جدید گروه زیادی از متخصصان قلب، جراحان، متخصصان بیهوشی و دیگر پرسنل مراقبت‌های بهداشتی درصد خطراتی را كه در پی جراحی متوجه افراد چاق می‌شود بویژه مشكلات و خطرات قلبی را مورد ارزیابی و بررسی قرار دادند.

آمارها نشان می‌د‌هد كه حدود 3 تا 4 درصد از مردم آمریكا دچار چاقی شدید هستند؛ به طوری كه شاخص توده بدنی آنها 40 یا حتی بیشتر است. افرادی كه بیش از حد چاق هستند اغلب با مشكلاتی كه ناشی از این چاقی شدید است مواجه می‌شوند و در نتیجه نیاز به جراحی پیدا می‌كنند. این مشكلات شامل نارسایی قلبی، تنگ شدن سرخرگها، افزایش فشار خون، اختلال در ضربان قلب، سابقه تشكیل لخته‌های خونی، ضعف تناسب عروق تنفسی و وقفه تنفسی در هنگام خواب هستند.

به این ترتیب جراحی این افراد بسیار چاق اغلب با دشواری‌های خاص و خطرناكی همراه می‌شود و به همین دلیل متخصصان توصیه می‌كنند كه قبل از هر نوع جراحی روی این افراد باید این افراد به طور جدی و پیگیر تلاش كنند كه در الگوی زندگی خود تغییرات سالم ایجاد كنند تا قبل از جراحی تا حدی سلامتی یافته و آماده‌تر باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha