سه‌شنبه ۲ تیر ۱۳۸۸ - ۱۳:۲۷
کد خبر: 16195

رییس اداره سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت، از افزایش 20 تا 30 درصدی بودجه بخش سلامت دهان و دندان كشور خبر داد و گفت: در صورت تصویب، برنامه‌های این اداره به زودی عملیاتی می‌شود.

افزایش30درصدی بودجه بخش سلامت دهان و دندان

دكتر حسین حصاری گفت: ارایه خدمات ترمیمی به كودكان زیر 12 سال، خدمات پیشگیرانه فیشورسیلانت، ‌فلوراید تراپی از دو طریق استفاده از ژل و وارنیش ویژه كودكان و تهیه بسته‌های آموزشی و پخش برنامه‌های آموزشی از صدا و سیما را از برنامه‌های این اداره در سال جاری برشمرد و افزود: در نتیجه اجرای برنامه‌های كشوری سلامت دهان و دندان از سال‌های گذشته با وجود میزان سرانه مصرف شكر فراوان (30 كیلوگرم) روند پوسیدگی دندان (شاخص DMF) در كودكان ایرانی رشدی نداشته و از وضعیت ثابتی پیروی می‌كند.

وی به ایسنا گفت: با بیان اینكه رفتارهای بهداشتی برای سلامت دهان و دندان كودكان ایرانی نسبت به كشورهای پیشرفته ضعیف‌تر و نسبت به كشورهای منطقه مناسب‌تر است، در ادامه یادآور شد: كاهش میزان پوسیدگی دندان كمتر از این حد كار دشواری بوده و وابسته به عوامل متعددی است.

رییس اداره سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت، گفت: در سال جاری نیز مطابق روال سال‌های گذشته معاینات دهان و دندان بخشی از پرونده غربالگری بیماری‌های دانش آموزان بدو ورود به مدرسه و مقاطع راهنمایی و دبیرستان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha