«تیزی دشنه‌اش را نشان می‌دهد تا مردی كه با یك قبضه كلت كمری او را به تیراندازی تهدید می‌كند، تسلیم شود. از پای چپش خون می‌آید و هر لحظه بر جمعیت افزوده می‌شود. مرد كلت به دست، لباس شخصی به تن دارد و مدام به زبان لری فریاد «بنیش، بنیش» سر می‌دهد اما دشنه همچنان سرپاست. ناگهان صدای شلیك گلوله‌ای دیگر با فریادی بلند از حنجره مرد دشنه به دست یكی می‌شود و او را نقش زمین می‌كند. حالا خون از هر دو پایش سرازیر است. ضارب مامور پلیس است و مضروب سارق خطرناك. او چند دقیقه قبل با دشنه یكی از ماموران را راهی بیمارستان كرده و مدت‌ها تحت تعقیب پلیس لرستان و اصفهان بوده است. خونریزی‌اش شدید است. ناگهان بیهوش می‌شود. با كمربند پایش را می‌بندند تا جلوی خونریزی بیشتر را بگیرند و مامور پلیس با موبایل به اورژانس زنگ می‌زند اما سودی ندارد؛ ١٣٣ ثانیه بیشتر طول نمی‌كشد تا پرده آخر زندگی سارق فرو افتد؛ مرگ.»

سلامت نیوز: «تیزی دشنه‌اش را نشان می‌دهد تا مردی كه با یك قبضه كلت كمری او را به تیراندازی تهدید می‌كند، تسلیم شود. از پای چپش خون می‌آید و هر لحظه بر جمعیت افزوده می‌شود. مرد كلت به دست، لباس شخصی به تن دارد و مدام به زبان لری فریاد «بنیش، بنیش» سر می‌دهد اما دشنه همچنان سرپاست. ناگهان صدای شلیك گلوله‌ای دیگر با فریادی بلند از حنجره مرد دشنه به دست یكی می‌شود و او را نقش زمین می‌كند. حالا خون از هر دو پایش سرازیر است. ضارب مامور پلیس است و مضروب سارق خطرناك. او چند دقیقه قبل با دشنه یكی از ماموران را راهی بیمارستان كرده و مدت‌ها تحت تعقیب پلیس لرستان و اصفهان بوده است. خونریزی‌اش شدید است. ناگهان بیهوش می‌شود. با كمربند پایش را می‌بندند تا جلوی خونریزی بیشتر را بگیرند و مامور پلیس با موبایل به اورژانس زنگ می‌زند اما سودی ندارد؛ ١٣٣ ثانیه بیشتر طول نمی‌كشد تا پرده آخر زندگی سارق فرو افتد؛ مرگ.»

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه اعتماد، این تصویری از یك فیلم ١٣٣ ثانیه‌ای است كه دو روز است بی‌وقفه در شبكه‌های اجتماعی موبایلی می‌چرخد و این سوال را برای همه ایجاد كرده است كه دقیقا چه اتفاقی افتاده؟ آن‌كه شلیك می‌كند كیست و او كه دشنه‌اش را نشان همه می‌دهد چه كاره است؟ سرهنگ نجفی، فرمانده انتظامی خرم آباد مسوولی است كه روایت دقیقی از حادثه دارد.

او سارق كشته شده را «مجرمی خطرناك و فراری» می‌نامد و می‌گوید: «عصر چهارشنبه یكی از زورگیران و كیف‌قاپان حرفه‌ای در میدان عربی خرم‌آباد از سوی یكی از مالباختگان شناسایی شد و با تماس او با فوریت‌های پلیسی ١١٠ به سرعت دو نفر از ماموران پلیس برای دستگیری‌اش به محل اعزام شدند.»

به گفته سرهنگ نجفی، متهم یكی از زورگیران تحت تعقیب پلیس لرستان و اصفهان است كه تاكنون همراه برادر خود چندین فقره زورگیری و كیف‌قاپی انجام داده و بارها به دلیل ارتكاب به همین جرایم راهی زندان شده است.

فرمانده نیروی انتظامی خرم آباد ادامه می‌دهد: «زمانی كه دو مامور پلیس به محل رسیدند، هر دو سارق آنها را دیده و دست به دشنه و قمه بردند. یكی از آنها كه در فیلم منتشر شده در حال قدرت‌نمایی و مقابله با مامور پلیس است. ابتدا بدون توجه به فرمان‌های مداوم ایست پلیس با دشنه ضربه‌ای به بازوی یكی از ماموران می‌زند و او را به‌شدت مجروح می‌كند به حدی كه او تحت عمل جراحی قرار گرفته است.»

سرهنگ نجفی می‌گوید: «مامور پلیسی كه در فیلم دیده می‌شود ابتدا چهار تیر هوایی شلیك می‌كند اما فایده‌ای ندارد و سارق قصد تسلیم شدن ندارد. مامور پس از آن بنا به قانون به‌كارگیری سلاح یك تیر به پای چپ سارق می‌زند اما او باز هم به مقابله ادامه می‌دهد در‌حالی‌كه اگر تسلیم می‌شد به سرعت به بیمارستان اعزام و نجات می‌یافت. او هر لحظه ممكن بود به عابرانی كه در آنجا حضور داشتند آسیب وارد كند به همین دلیل مامور پلیس یك تیر دیگر هم به پای راستش شلیك و او را زمینگیر می‌كند. بلافاصله با اورژانس تماس می‌گیرند و متهم به نزدیك‌ترین مركز درمانی یعنی بیمارستان تخصصی ایران اعزام می‌شود اما به خاطر نبود پزشك، به بیمارستان عشایر منتقل می‌شود اما پس از دو ساعت جان خود را از دست می‌دهد.»

بررسی سابقه هر دو برادر سارق نشان می‌دهد كه آنها پیش از این با پرسه‌زنی در مقابل بانك‌ها و سرقت كیف پول مالباختگان، جا زدن خود به عنوان راننده و خفت‌گیری از مسافران، زورگیری از عابران پیاده و سرقت با تهدید سلاح سرد اقدام به انجام اعمال مجرمانه كرده و بارها به زندان افتاده‌اند.

سرهنگ نجفی با اشاره به این موضوع از دستگیری برادر سارق كشته‌شده خبر داد و افزود: «هر دو سارق هنگام دستگیری نقشه سرقتی دیگر را كشیده بودند و اطراف یكی از بانك‌های میدان عربی خرم‌آباد مشغول پرسه‌زنی بودند كه با تماس مردمی، پلیس خود را به صحنه رساند. هر دو سارق آنقدر خطرناك هستند كه اگر ماموران پلیس كمی اهمال می‌كردند نه تنها به آنها كه به عابران هم صدمه زده می‌زدند. در فیلمی كه در فضای مجازی منتشر شده شلیك چهار تیر هوایی برای تسلیم شدن هر دو سارق و فرمان‌های مداوم ایست پلیس وجود ندارد درحالی كه اقدام مامور پلیس قانونی بود.»

بازجویی از سارق دیگر برای كشف جرایم ارتكابی و شناسایی مالباختگان همچنان ادامه دارد. مامور مجروح نیز پس از عمل جراحی در بیمارستان تحت درمان قرار دارد كه فرمانده انتظامی خرم‌آباد شرایط عمومی او را مساعد اعلام كرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • مهناز ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۱
    3 4
    بله ریشه همه اینا فقروبیکاریه عزیزم پارتی بازی و ضابطه بازیه تو ادارات وسازمانهاست یارو یه پستی تویه اداره داره بعد دختروپسرو عروس و دامادشم جا داده خب معلومه اینا میرن سر کار پولدار میشن ماشین میخرن شبا بهترین غذاها رو میخورن بهترین لباسا رو میپوشن بهترین مراسم وتالارا رو میگیرن اونی هم که فقیره و آشنا نداره شبا گرسنه میخوابه پول نداره لباس بخره خونه بخره ماشین بخره جوونم هست وغرور داره دوست داره زندگی کنه و ادامه حیات داشته باشه اما.......هر جا میره کسی راهش نمیده هیچکی دوسش نداره وبهش اهمیت نمیده بعد عقده ای میشه وبه فکر انتقام جویی از آدم و عالم میفته وبا یه حرکت ناشیانه به زندگی خودش پایان میده....