عضو هیأت رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درخصوص بدهی سازمان های بیمه گر به بیمارستان ها گفت: بیمارستان ها مبلغی بالغ بر 4 هزار میلیارد تومان از سازمان های بیمه ای مطالبه دارند.

سلامت نیوز: عضو هیأت رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درخصوص بدهی سازمان های بیمه گر به بیمارستان ها گفت: بیمارستان ها مبلغی بالغ بر 4 هزار میلیارد تومان از سازمان های بیمه ای مطالبه دارند.

محمدحسین قربانی در گفت و گو با پانا، با بیان اینکه بدهی سازمان های بیمه گر مدیریت مالی بیمارستان ها را با مشکل روبرو کرده اظهار داشت: این مساله موجب می شود که بیمارستان ها در حوزه های درمان و پرستاری با مشکلاتی همچون تهیه دارو و تجهیزات پزشکی روبرو شوند و از طرفی مدیریت مالی بیمارستان ها نیز با مشکل مواجه شود.


عضو هیأت رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: همچنین یکی از مسایلی که موجب نگرانی ما در کمیسیون بهداشت شده، بحث ادامه طرح تحول سلامت است که در صورت همکاری نکردن بیمه ها این طرح با مشکل جدی روبرو می شود. البته وزارت بهداشت به طور جدی پیگیر اجرای طرح تحول نظام سلامت است اما بدون تأمین منابع مالی طرح با شکست روبرو می شود.


وی با تأکید بر اینکه تبعات مشکلی که بین بیمه ها و بیمارستان ها وجود دارد گریبانگیر سلامت مردم می شود، گفت: برای اداره بیمارستان ‌ها وصول به موقع مطالبات توسط سازمان ‌های بیمه ‌گر به ویژه سازمان ‌های بیمه‌ گر پایه بسیار ضرورت دارد. از طریپفی با توجه به اجرای طرح تحول نظام سلامت و اقبال مردم به بیمارستان ‌های دولتی این موضوع ضرورت بیشتری پیدا می‌ کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha