شنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۱
کد خبر: 161984

بارها در مورد این موضوع که قبل از خواب بهتر است پوست صورت را از آلاینده‌ها پاک کنید صحبت شده اما کمتر در مورد اهمیت شستشوی صورت در صبح خوانده‌ایم در صورتی که این عمل به اندازه شستشوی قبل از خواب اهمیت دارد.

صبح‌ها صورتتان را بشویید

سلامت نیوز: بارها در مورد این موضوع که قبل از خواب بهتر است پوست صورت را از آلاینده‌ها پاک کنید صحبت شده اما کمتر در مورد اهمیت شستشوی صورت در صبح خوانده‌ایم در صورتی که این عمل به اندازه شستشوی قبل از خواب اهمیت دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت سلام دکتر، در طول شب پوست همچنان فعال است و صبح سلولهای مرده‌ای روی پوست قرار دارند که پاک نکردن آنها می‌تواند روند تنفس سلولی را دچار اختلال کند.

در طول شب اسیدهای چرب نیز روی پوست ترشح شده‌اند و به همین دلیل پوست چرب است. برحسب دمای اتاق نیز ممکن است عرق روی پوست نشسته باشد. متخصصان توصیه می‌کنند صبح‌ها بعد از برخاستن از خواب حتما صورتتان را با آب خنک بشویید و اجازه دهید چند ثانیه‌ای آب روی صورت بماند تا پوست شاداب شود.

آب سبب کاهش تورم پوست شده و مخصوصا پف زیر چشم را از بین می‌برد. در صورتی که مایل نیستید آب به صورت بزنید برای کاهش تورم کافی است در محیط خنکی قرار بگیرید. بعد از شستشوی صورت، به کمک حوله‌ای تمیز نم پوست را بگیرید و از کرم روز روی آن استفاده کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha