چهارشنبه ۳ تیر ۱۳۸۸ - ۱۳:۳۴
کد خبر: 16201

داوطلبان قبل از امتحان حداقل ‌٨ ساعت استراحت كنند مصرف یك لیوان شیر و یا شیرموز به كاهش استرس كمك می‌كند

توصیه‌های تغذیه‌ای كنكور

مدیرگروه تغذیه دانشگاه علوم پزشكی جندی‌شاپور اهواز در گفتگو با ایسنا اظهار داشت: داوطلبان شب قبل از كنكور تا حد امكان از مصرف غذاهای حجیم، سنگین و پرچرب و همینطور غذاهای سرخ كردنی، آماده و نیز قهوه و چای خودداری كنند.

دكتر رضا امانی گفت: همچنین داوطلبین باید شب قبل از امتحان در محیطی آرام و به دور از دغدغه بوده و حداقل 8 ساعت استراحت پیوسته داشته باشند.

وی با بیان اینكه غذاهای سبك مانند غذاهای گیاهی، گوشت سفید و مختصری برنج، رژیم مناسبی برای شب قبل از كنكور است، افزود: بهتر است شام 3 تا 4 ساعت قبل از خواب صرف شود. در وعده غذایی شام قبل از كنكور حتما از سبزیجات و مقدار كمی گوشت استفاده شود.

مدیرگروه تغذیه دانشگاه علوم پزشكی جندی‌شاپور اهواز گفت: مصرف یك لیوان شیر و یا شیرموز می‌تواند به كاهش استرس یك خواب آسوده كمك شایانی ‌كند.

وی اظهار داشت: برخلاف آنچه كه عوام تصور می‌كنند شیر پرچرب، خرما و مصرف زیاد غذاهای كربوهیدراتی باعث سیری كاذب و ایجاد خواب آلودگی در فرد می‌شوند و داوطلبان باید از غذاهای پروتئین‌دار مانند تخم مرغ (آب‌پز) و پنیر كم چرب استفاده كنند. در وعده صبحانه هم حتما یك فنجان چای یا قهوه میل شود.

امانی ادامه داد: البته این نوع صبحانه تا دو ساعت به داوطلبان كنكور در بازدهی بهتر حافظه كمك می‌كند؛ بعد از این مدت فرد باید از یك میان وعده مانند آب میوه (طبیعی) یا بیسكویت استفاده كند كه توصیه می‌شود با توجه به ممنوعیت ورود اشیاء اضافه به‌همراه داوطلبان، حتما بیسكویتی را كه در جلسه به آنها داده می‌شود، مصرف كنند.

مدیر گروه تغذیه دانشگاه علوم پزشكی جندی‌شاپور اهواز گفت: با توجه به فصل تابستان و گرمای هوا مصرف مایعات به میزان 8 لیوان، به گردش بهتر خون و سوخت‌رسانی به سلول‌های مغزی و بازدهی هرچه بیشتر حافظه كمك موثری می‌كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha