نتیجه تحقیقات جدید منجر به تولید ژل موضعی ضد ویروس HIV شده است که حاوی ترکیبی از چای سبز می باشد. مطالعات قبلی ثابت کرده بود که مایع منی حاوی فاکتوری به نام SEVI می باشد که ویروس HIV را تا رسیدن به سلول های مستعد عفونت همراهی می کند

تاثیر چای سبز در پیشگیری از ابتلا به ایدز
. ترکیب SEVI فیبریل بتا آمیلوئید می باشد که از نوعی پروتئین رایج در پروستات شکل گرفته است. نوع دیگر از بتا آمیلوئید نیز وجود دارد که در بیماری های عصبی همچون آلزایمر و پارکینسون نقش دارد. از بین انواع ترکیبات می تواند مانع از شکل گرفتن بتا آمیلوئیدها عمل کند ماده ای به نام EGCG وجود دارد که در چای سبز به مقدار فراوان یافت می شود. با توجه به این یافته ها می توان ادعا کرد که ترکیب موجود در چای سبز می تواند ترکیب SEVI را بلوکه کرده و مانع از ابتلا به عفونت HIV گردد. ماده EGCG مقدار فیبریل تولید شده در پروستات را کاهش می دهد و مانع از عفونی شدن مایع منی می شود.
گفتنی است که مولکول های چای سبز به سلول های انسان آسیبی وارد نمی کند. یکی از تلاش های اخیر برای پیشگیری از ابتلا زنان به ویروس ایدز در حین آمیزش جنسی، تولید ژل موضعی (در محل واژن )می باشد که با تغییر محیط قلیایی واژن مانع از ابتلا به عفونت ایدز می گردید. از طرفی ماده EGCG نیز در محیط اسیدی فعال بوده و لذا پیشنهاد می شود که به ترکیب ژل موجود این ماده جدید حتما اضافه شود.
EGCG نوعی ترکیب طبیعی در چای سبز می باشد که ارزش ضد ویروسی آن هم اکنون کشف شده است و می تواند در پیشگیری از انتقال بیماری های مقاربتی بسیار مفید واقع شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha