معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: سالانه ۲ میلیون نفر در دنیا به دلیل آلودگی مواد غذایی فوت می‌شوند که تعدادی از این آمار نیز در ایران وجود دارد.

مرگ سالانه ۲ میلیون نفر به دلیل آلودگی مواد غذایی در دنیا

سلامت نیوز:معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: سالانه ۲ میلیون نفر در دنیا به دلیل آلودگی مواد غذایی فوت می‌شوند که تعدادی از این آمار نیز در ایران وجود دارد. 


به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، علی‌اکبر سیاری در جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی استان تهران، اظهار داشت: سلامتی برخورداری از رفاه جسمی، روانی و اجتماعی به شمار می‌رود و عواملی که سلامتی را به خطر می‌اندازد 50 درصد آن اجتماعی، 15 درصد محیط زیست، 10 درصد مربوط به مسائل ژنتیکی و 25 درصد پزشکی است.


وی با اشاره به اینکه سرمایه اجتماعی یکی از ارکان اصلی نظام به شمار می‌رود، افزود: صداقت و راستگویی، امانتداری و وفای به عهد اعتماد اجتماعی را ایجاد می‌کند.


معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد:‌ در حوزه بهداشت موضوع اجتماعی یکی از مهم‌ترین مسائلی است که که مورد توجه ما قرار داشته و تلاش کرده‌ایم که اعتماد اجتماعی را خدشه‌دار نکنیم.


سیاری بیان داشت: در برنامه‌های خود از طریق طرح تحول سلامت نیز تلاش شده از همه امکانات جهت ارتقای بهداشت در کشور استفاده شود.
وی در مورد شبکه بهداشتی اظهار داشت: این مسئله شامل 4 اصل عدالت، مشارکت مردم، همکاری بین بخشی و استفاده از تکنولوژی ارزان و مناسب است و زمانی می‌توانیم به موفقیت‌های بیشتر دست یابیم که همه این دستگاه‌ها اعم از جهاد کشاورزی، وزارت صنعت، معدن و تجارت، سیاست، قضاوت و امنیت دست‌اندرکاران آن با هم همکاری داشته باشند.


معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: باید بتوانیم با حداقل پول از نیروی انسانی مناسب بهره‌مند شویم در طرح تحول یک اصل وجود دارد و آن انجام کارها از طریقی که بار دولت را زیاد نکنیم، است و در واقع خرید خدمت بهتر است از بخش خصوصی باشد.
سیاری گفت:‌ تاکنون 7 برنامه در حوزه بهداشت تدوین شده و 8 پروژه نیز داشته‌ایم تا ارائه خدمات حوزه بهداشت وزارت بهداشت افزایش یابد.
وی با اشاره به اینکه 21 سال است معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هستم، گفت:‌ به نظرم طی سال‌های اخیر سرمایه‌ اجتماعی کشور از بین رفت باید این موضوع را درست کنیم تا به توانایی‌ها دست یابیم و اگر می‌خواهیم سرمایه اجتماعی داشته باشیم باید خدمات ارزان، مناسب و همکاری بین بخشی داشته باشیم.


معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه سالانه 2 میلیون نفر در دنیا به دلیل آلودگی مواد غذایی فوت می‌شوند، عنوان داشت:‌ در ایران نیز تعدادی از مرگ و میر به همین علت بوده و در واقع بیشترین علت مرگ و میر ناشی از آلودگی مواد غذایی ابتلا شدن به اسهال است. همچنین این مسئله می‌تواند سبب ابتلا انواع سرطان‌ها در افراد شود.

       

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha