به گفته رئیس انجمن علمی تغذیه كودكان ایران؛ آمارها نشان می‌دهد نه تنها در ایران بلكه در دنیا نیز روند سوء تغذیه رو به كاهش است و مهمترین دلیل آن تغذیه با شیر مادر است كه همین امر اولین قدم برای تضمین سلامتی كودكان به شمار می‌رود.

تغذیه با شیر مادر اولین قدم برای تضمین سلامتی كودك است

دكتر غلامرضا خاتمی رییس سمینار دو روزه تغذیه و سلامت كودكان در گفت وگو با ایسنا با اشاره به اینكه بهداشت واكسیناسیون به موقع و مراقبت مداوم به جلوگیری از سوء تغذیه كودكان كمك فراوانی می‌كند، افزود: از عوارض سوء تغذیه، افزایش موارد كوتاه قدی در جامعه است كه این نوع سوء تغذیه حكایت از محرومیت غذایی در گذشته دارد و اكنون نیز 5 درصد از كودكان لاغر، 5 درصد تنبل و 4 درصد كوتاه قد هستند كه با گسترش روز افزون سطح علم و فرهنگ امید است در آینده‌ای نزدیك این رقم به صفر برسد.

دكتر خاتمی اظهار كرد: این سمینار از سوی انجمن تغذیه كودكان ایران و با همكاری انجمن ترویج تغذیه با شیر مادر با محوریت بررسی وضعیت تغذیه كودكان ایران و جهان و راه كارهای بهبود آن برگزار شد.

وی هدف از برگزاری این سمینار را ارتقا سطح دانش و انتقال اطلاعات جدید میان متخصصان و پزشكان تغذیه و اطفال و بحث و نتیجه گیری درباره مشكلات تغذیه كودكان و نوجوانان دانست و افزود: تمامی پزشكان عمومی، متخصصان تغذیه و علاقمندان به این رشته از جمله شركت كنندگان سمینار هستند.

گفتنی است، سمینار تغذیه و سلامت کودکان توسط انجمن علمی تغذیه کودکان ایران و با همکاری انجمن علمی تغذیه با شیرمادر 4 و 5 تیر در انستیتو تحقیقات تغذیه و صنایع غذایی كشور برگزار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha