مردی كه با جعل یك كارت شناسایی خود را مامور پلیس جا زده و اقدام به ده‌ها فقره سرقت كرده بود از سوی ماموران شناسایی و دستگیر شد.

سلامت نیوز: مردی كه با جعل یك كارت شناسایی خود را مامور پلیس جا زده و اقدام به ده‌ها فقره سرقت كرده بود از سوی ماموران شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه اعتماد، هجدهم شهریور امسال ماموران پلیس تهران هنگام گشت زنی در بزرگراه امام رضا به سرنشین یك دستگاه خودروی پژو روآ نوك مدادی مشكوك شده و دستور ایست دادند اما با فرار راننده تعقیب و گریز پلیسی آغاز شد. ماموران گشت در ابتدا دستور ایست دادند اما راننده به فرار خود ادامه داد تا سرانجام ماموران دست به اسلحه ببرند و با شلیك چند تیر به چرخ‌های خودرو آن را متوقف كنند.

با این حال راننده كه قصد تسلیم شدن نداشت به شكل پیاده متواری شد كه پس از بی‌توجهی او به اخطار‌های متعدد ایست و شلیك‌های هوایی، با شلیك گلوله پلیس از ناحیه پای راست مجروح و زمینگیر شد. ماموران كه او را تحت بازرسی قرار داده بودند موفق به كشف یك عدد كارت شناسایی مجعول نیروی انتظامی شدند كه به این ترتیب متهم به مقر انتظامی منتقل و پرونده‌ای مقدماتی با موضوع «جعل عناوین دولتی» تشكیل شد و برای رسیدگی به پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت. با آغاز تحقیقات، متهم تحت بازجویی قرار گرفت.

او با اعتراف به سرقت تحت پوشش مامور پلیس به كارآگاهان گفت: «چندی پیش یك كارت شناسایی جعل كردم و با جا زدن خود به عنوان مامور پلیس مبارزه با مواد مخدر و آگاهی به مردم، گوشی همراه و پول آنها را به شیوه‌های مختلف می‌دزدیدم.»با ثبت اعتراف متهم به انجام سرقت و زورگیری تحت عنوان دولتی در محدوده پایانه‌های مسافربری به خصوص در محدوده ترمینال جنوب، پایانه خاوران و پایانه خزانه شناسایی ده‌ها مالباخته در دستور كار ماموران قرار گرفت. یكی از آنها به كارآگاهان گفت: «هشت مرداد امسال داشتم به خانه برمی‌گشتم كه متهم با یك دستگاه خودروی پژو روآ به سمتم نزدیك شد و با معرفی خودش به عنوان مامور پلیس مبارزه با مواد مخدر من را بازرسی بدنی كرد. او پس از مدتی رهایم كرد. وقتی رفت، متوجه شدم ٣٥٠ هزار تومان پول نقد و یك فقره چك ٣٠٠ هزار تومانی‌ام به سرقت رفته است.»

مالباخته دیگری نیز پس از شناسایی متهم به كارآگاهان گفت: «ششم مرداد امسال در میدان میوه و تره بار مركزی منطقه عبدل آباد بودم كه متهم سوار بر یك دستگاه خودروی پژو روآ نوك مدادی به من نزدیك شد و خودش را پلیس معرفی كرد. او گفت مداركی دارد كه نشان می‌دهد من سارق هستم. او به این بهانه من را سوار ماشین كرد تا به كلانتری برویم اما در راه من را بازرسی بدنی كرد و هفت میلیون تومان پول نقد كه حقوق چند ماه من بود و دو دستگاه گوشی همراهم را گرفت و پیاده‌ام كرد و به سرعت متواری شد.»

مالباخته‌ای دیگر نیز كه به دست متهم مورد ضرب و جرح قرار گرفته بود پس از شناسایی متهم به كارآگاهان گفت: «بیستم تیر امسال متهم با یك دستگاه خودرو پژو روآ به سمتم آمد و با ارایه كارت شناسایی، خودش را مامور پلیس آگاهی معرفی كرد. او كیف همراهم را گرفت و مشغول بازرسی آن شد. می‌خواستم مدارك شناسایی‌ام را بگیرم كه ناگهان متهم من را مورد ضرب و شتم قرار داد كه با یكی از ضرباتش بیهوش شدم و روی زمین افتادم. وقتی به هوش آمدم متوجه شدم او كیف همراهم حاوی لپ‌تاپ، گوشی همراه، مدارك خودرو و مدارك شناسایی و كیف پولم را دزدیده و فرار كرده است.»

سرهنگ كارآگاه داوود فـرد، معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اشاره به اینكه كارت شناسایی مجعول به دست آمده از متهم است، دستور انتشار تصویر بدون پوشش او در رسانه‌ها را داد و گفت: «كارت شناسایی مورد استفاده از سوی متهم كه به وسیله آن خود را مامور معرفی می‌كرد به شكلی جعل شده بود كه با كمترین دقت از سوی مالباختگان، جعلی بودنش مشخص می‌شد اما متاسفانه هیچكدام از شاكیان در زمان ارایه كارت از سوی متهم دقتی در این خصوص انجام نداده بودند در حالی كه بارها به شهروندان اعلام شده است كه ماموران هنگام انجام ماموریت موظف به ارایه كارت شناسایی عكس‌دار هستند.» سرهنگ داوودفـرد ادامه داد: «با توجه به اعتراف صریح متهم به ده‌ها فقره سرقت تحت پوشش مامور و برای شناسایی سایر جرایم ارتكابی و مالباختگان، دستور انتشار بدون پوشش تصویر او صادر شده است و همه مالباختگانی كه موفق به شناسایی تصویر متهم می‌شوند، می‌توانند برای پیگیری شكایت خود به پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان وحدت اسلامی مراجعه كنند.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha