داروخانه مركزی هلال احمر در زمینه ارائه خدمات دارویی و بهداشتی در میان داروخانه‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشكی ایران، رتبه اول را در سال 87 كسب كرد.

داروخانه هلال احمر رتبه اول خدمات دارویی و بهداشتی را كسب كرد

به نقل از روابط عمومی سازمان تداركات پزشكی هلال احمر و بنا بر اعلام دكتر محمود بیگلر سرپرست معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشكی ایران، داروخانه مركزی هلال احمر در تهران و در میان 432 داروخانه تحت پوشش این دانشگاه، مقام اول را به لحاظ ارائه خدمات دارویی و بهداشتی كسب كرده است.

داروخانه مركزی هلال احمر به عنوان اولین داروخانه مكانیزه در كشور مبادرت به عرضه داروهای عادی، تخصصی، پرونده‌ای (داروهای بیماران پیوندی دیالیزی و بیماران MS) و داروهای تك نسخه‌ای كه اكثرا تحت پوشش بیمه‌های جاری كشور هستند، می‌نماید.

اجرای سیستم ارائه داروهای خاص با استفاده از كارت هوشمند الكترونیكی، استقرار نمایندگان سازمان‌های بیمه‌گر در مجاورت داروخانه با هدف رفع مشكلات احتمالی مراجعه كنندگان و كاهش مدت زمان انتظار دریافت دارو از 5/2 ساعت به 30 دقیقه از دیگر تسهیلاتی است كه به منظور ارائه خدمات مناسب بهداشتی و دارویی در داروخانه‌های مركزی هلال احمر پیش بینی شده است.

بنا براین گزارش؛ در صورت یكپارچه سازی مدیریت داروخانه‌های 36 گانه هلال احمر در زیر مجموعه شركت پخش سها هلال كه از بهمن ماه 87 آغاز شده است انتظار می‌رود كه سطح كیفی و كمی خدمات دارویی و بهداشتی داروخانه‌های هلال احمر در سراسر كشور به نحو چشمگیری افزایش یافته و روند ارائه خدمات به نیازهای دارویی هموطنان به وضعیت مطلوب تری ارتقا یابد.

گفتنی است كه بر اساس تصمیم مدیریت سازمان تداركات پزشكی، در آینده‌ای نزدیك با انجام اصلاحات بیشتر خدمات مناسب‌تری در داروخانه هلال احمر ارائه خواهد شد كه از آن جمله می‌توان به نظارت و كنترل بر نحوه مصرف دارو توسط تكنولوژی RFID و ارائه مشاوره علمی به مراجعه كنندگان توسط داروسازان مجرب اشاره كرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha