معاون فرهنگی و امور مجلس وزارت بهداشت گفت: وزیر بهداشت پیگیر اجرای تعرفه گذاری خدمات پرستاری است و اگر مجلس و دولت بودجه لازم را تخصیص دهند، وزارت بهداشت قطعاً این قانون را اجرا می کند.

شرط وزارت بهداشت برای اجرای تعرفه های خدمات پرستاری

سلامت نیوز: معاون فرهنگی و امور مجلس وزارت بهداشت گفت: وزیر بهداشت پیگیر اجرای تعرفه گذاری خدمات پرستاری است و اگر مجلس و دولت بودجه لازم را تخصیص دهند، وزارت بهداشت قطعاً این قانون را اجرا می کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرگزاری دانشجو، محمدرضا فراهانی، گفت: بر اساس مصوبه مجلس قرار بود طی برنامه پنجم قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری  اجرا شود و کارانه های پرستاران بر اساس این قانون پرداخت شود اما در سالهای گذشته این قانون اجرا نشد.

وی ادامه داد:  الان برای یک عمل جراحی پولی واریز می‌شود اما از آن مبلغ واریزی چیزی به عنوان حق خدمات پرستاری در نظر گرفته نمی‌شود و اگر منابع مالی تعرفه های خدمات پرستاری در بودجه سنواتی گنجانده شود می توانیم طی برنامه ششم توسعه این قانون را عملیاتی کرد و وزیر بهداشت پیگیر جدی این قضیه است.

فراهانی درباره دوره آموزشی یکساله کمک پرستار نیز توضیح داد: هیچ کس در هیچ جا نگفته است یک نفر با گذراندن یک دوره کوتاه مدت پرستار می‌شود این گزاره ای که در این خصوص از طرف برخی افراد عنوان می‌شود گزاره غلطی است.

 فراهانی خاطر نشان کرد: نیروهایی که در  دوره های  کوتاه مدت تربیت می شوند، افرادی هستند که به عنوان کمک پرستار و زیر نظر پرستاران فعالیت می کنند و کارهایی را عهده دار می شوند که در شأن پرستاران نیست ما به علت حساسیت کار  در بیمارستان همین نیروها نیز باید آموزش دیده باشند.

معاون فرهنگی - دانشجویی و امور مجلس وزیر بهداشت گفت: حساسیت کار در بیمارستان به حدی است که حتی یک نیروی خدماتی غیر آموزش دیده به خاطر نا آشنایی با وضعیت بیمار و آموزش‌های پزشکی لازم ممکن است جان بیمار را به خطر بیندازد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha