سی و یکمین همایش سلامت و زندگی با موضوع "اهدای عضو و جشن نفس" همراه با تقدیر از چند خانواده‌ اهدا کننده عضو ازجمله کریم قربانی، بازیگر سینما و تلویزیون برگزار می‌شود.

سلامت نیوز:سی و یکمین همایش سلامت و زندگی با موضوع "اهدای عضو و جشن نفس" همراه با تقدیر از چند خانواده‌ اهدا کننده عضو ازجمله کریم قربانی، بازیگر سینما و تلویزیون برگزار می‌شود.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، «مهدی مهدوی‌کیا» پیشکسوت فوتبال و سفیر سلامت نیز در آستانه برگزاری این همایش در پیامی با تاکید بر لزوم فرهنگ‌سازی برای ترویج اهدای عضو تاکید کرد: متاسفانه سالی بیش از 17 هزار نفر در کشور در تصادفات رانندگی فوت می‌کنند، اگرچه این آمار مبین ضرورت ارتقای ایمنی جاده‌ها، استانداردسازی خودروها و اصلاح فرهنگ ترافیکی و ... است، اما نباید از این نکته غافل شد که بسیاری از قربانیان تصادفات می‌توانند سرآغاز زندگی مجدد برای بیمارانی باشند که هم اکنون در گوشه بیمارستان‌ها چشم‌ به راه هستند. این در حالی است که متاسفانه براساس آمارها روزی 7 تا 10 بیمار به دلیل نرسیدن عضو پیوندی در حالی فوت می‌کنند که هنوز خانواده‌های بسیاری به اهدای عضو عزیزان‌شان رضایت نمی‌دهند.


مهدوی‌کیا با اشاره به نقش شخصیت‌های ورزشی و فرهنگی در ترویج فرهنگ اهدای عضو، افزود: شاید درباره اهدای عضو حرف‌های زیادی گفته و نوشته شده است؛ اما واقعیت این است که هنوز بسیاری درک و شناخت درستی از این جمله و ابعاد آن ندارند و هر یک از ما وظیفه داریم با ترویج این فرهنگ و اقدام نوع‌دوستان، به کمک بیماران پیوندی بیاییم تا زندگی بهتری داشته باشند."


سی‌ویکمین همایش سلامت و زندگی با عنوان «اهدای عضو، اهدای زندگی» پنجشنبه دوم مهرماه همزمان با عید سعید قربان از ساعت 16 در تالار وزارت کشور با حضور مسئولین و مردم برگزار می‌شود. در این همایش از تعدادی از قهرمانان بیماری‌های خاص و پیوند اعضا که در مسابقات اخیر جهانی در آرژانتین رتبه ششم دنیا را کسب کردند قدردانی و تجلیل بعمل می‌آید.




برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha