یک متخصص طب سنتی تدابیر رفع دردهای ناحیه گردن و کتف از منظر طب سنتی را تشریح کرد.

سلامت نیوز:یک متخصص طب سنتی تدابیر رفع دردهای ناحیه گردن و کتف از منظر طب سنتی را تشریح کرد. 

به گزارش  سلامت نیوز به نقل از تسنیم, از تدابیر ساده غذایی برای دردهای ناحیه کتف و گردن یا دردهای دیگر مفاصل بهتر است که افراد آداب صحیح غذاخوردن را رعایت کنند.

به گفته وی اکثر افراد دچار ضعف معده هستند که ضعف هضم و ضعف معده موجب بروز مواد زائد در بدن می‌شود.این متخصص طب سنتی افزود: بهتر است که افرادی که دچار درد گردن و کتف یا دردهای استخوانی هستند از مصرف غذاهای سرد و غلیظ مانند بادمجان, گوشت گاو, غذاهای فست فودی و غذاهای آماده را پرهیز کنند.

کردافشاری بیان داشت: نخود ملین طبع است و اگر نخود را با ادویه مناسب مانند آویشن, زیره و دارچین مصرف کنند, باعث تقویت مفاصل شده و دردها را از بین می‌برد، همچنین اگر افراد به مصرف نخود مداوت کنند, بسیار به بدن سود می‌رساند.

وی گفت: در فصول سرد صبح‌ها بهتر است که افراد یک استکان آب جوش را گرم مصرف کنند چرا که دردها را تسکین می‌دهد، همچنین مصرف چای با لیمو عمانی بدن را برای دفع مواد زائد آماده می‌کنند و رطوبت را از بدن دفع می‌کند.

این متخصص طب سنتی ادامه داد: سر سفره بوده جزء عمر افراد حساب نمی‌شود و بهتر است که افراد غذای خود را خوب بجوند و عمر خود را طولانی کنند.کردافشاری خاطرنشان کرد: چرا غذا را خوب نمی‌جویم به دلیل اینکه حواسمان سر سفره جمع نیست، بنابراین بعد از هر قاشق غذاخوردن بهتر است که قاشق را زمین گذاشته و 30 مرتبه لقمه را بجویم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • میکایل ۰۳:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۷
    0 0
    باسلام سه سال بین کتفم احساس سوزش وگرمای شدید دارم درد نمی کنه فقط سوزش تا حالا هم دکتری نتونسه علاج کنه تمام عکسها وازمایشاتم نورمال بودن لطف کمک کنید باتشکر